כיצד להגיש בקשה מקוונת להקלה בעונש לאחר נהיגה בפסילה?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

על פי סעיף 67 בפקודת התעבורה, נהיגה בפסילה היא מצב בו נהג נתפס נוהג בעת שרישיונו נשלל.

מדובר ללא ספק באחד העברות החמורות ביותר הקיימות בדיני התעבורה, והעונש עליה אינו סלחני כלל.

עם זאת, על נהיגה בפסילה ישנו מגוון רחב של עונשים משלל הסוגים, ועל כן ניתן להאמין כי בעזרת עורך דין תעבורה איכותי, ניתן להשיג הקלה בעונש. על מנת למצא את כלל האופציות העומדות בפניכם, המשיכו לקרוא או פנו לאיש מקצוע כמו ערן עקראוי עורך דין תעבורה לייעוץ נוסף.

 

הודעה על שלילת רישיון

כאשר אנו מדברים על שלילת הרישיון, ישנם שלושה אלמנטים המגדירים את העבירה. במידה והנהג קיבל פסילה מלהחזיק רישיון נהיגה (בין אם בנוכחותו או לא), נמסרה ההודעה על דבר הפסילה, ואכן בכל זאת הפרט עלה לרכב ונהג. לעיתים, ניתן לערער על אחד משלושת הנקודות הללו, במידה ויש קושי להוכיח את אחת מהן.

 

מהו ההבדל בין נהיגה ללא רישיון לנהיגה בפסילה?

שימו לב כי על פי סעיף 10 א' בפקודות התעבורה, ישנו הבדל בין נהיגה בזמן שנפסל רישיונכם (כתוצאה מהליך כזה או אחר), לבין מצב בו לפרט אין רישיון מלכתחילה, ונתפס נוהג.

 

ביטוח

במידה והפרט נתפס נוהג בפסילה, יש לשים לב כי בנוסף לסעיף עליו יישפט, מתווסף באופן אוטומטי סעיף על נהיגה ללא ביטוח.

 

מהי הענישה על נהיגה בפסילה?

נהיגה בפסילה עלולה להוביל את הנהג לעונש מאסר של עד 3 שנים. במקרים נוספים העונש יכול להיות כספי, מאסר על תנאי, או לכלול עבודות שירות. העונש על הנהיגה בפסילה משתנה בהתאם לאופי העבירות עצמו. במקרים אלו אין מנוס מלהיעזר בעורך דין תעבורה, אשר יכול להקל משמעותית על חומרת העונש.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להקלה בעונש?

כדי להגיש בקשה להקלה בעונש ניתן להעביר את המסמכים הרלוונטיים בצורה מקוונת באינטרנט למחלקת החנינות במשרד המשפטים, או באופן ידני לאחר הדפסת המסמכים הרלוונטיים מהאינטרנט ומילויים.

 

על ידי מי ניתן להגיש את הבקשה?

  1. על ידי הפרט המואשם בנהיגה.
  2. על ידי עורך דין תעבורה מטעמו של הפרט.
  3. על ידי קרוב משפחה מדרגה ראשונה של הפרט.

 

שימוש בעורך דין יכול להקל משמעותית על ההליך של הגשת הבקשה, והן על העונש הצפוי. חשוב לזכור כי במקרים מסוימים ישנן טעויות ראייתיות רבות אשר ניתן לשים עליהן את האצבע, ובכך לזכות את הפרט ואף להחזיר לו את רישיונו.

 

לסיכום

שימו לב כי הליך זה הוא הליך בעל השלכות רבות, וההבדל בין סוגי העונשים הינו עצום. מתוך כך ישנו מקום לשינויים וערעורים בנושא לעונש הניתן לכם. השימוש בעורך דין תעבורה זוהי ככל הנראה הדרך הטובה ביותר להבטיח לעצמכם כי כיסיתם את כלל האופציות העומדות לפניכם.

 

שופט מרכזי