דוח עבירת תנועה עם סלולרי ביד – איך כדאי לפעול כעת?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

פנייה אל עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה מאפשרת בין היתר לבדוק היתכנות לביטוח על נהיגה תוך כדי שימוש בטלפון נייד.

בנוסף, כדאי לדעת איך לא לפעול על מנת לא להחמיר את הסיטואציה. הנה המדריך המלא

נהיגה עם סלולרי ביד נחשבת עבירת תנועה חמורה שבצדה 8 נקודות וקנס של 1,000 ש"ח. מצד שני, זו גם אחת העבירות השכיחות ביותר וצוותים שלמים של משטרת התנועה יוצאים לדרך כל יום על מנת לתפוס ולתעד נהגים שמבצעים אותה. התוצאה היא שורה ארוכה של מקרים כאלה שמגיעים אל בית המשפט, או דוחות על עבירות תנועה עם סלולרי ביד שלא מטופלות בצורה המיטבית.

החדשות הטובות הן שעל כל עבירת תנועה ודוח שניתן על ידי משטרת ישראל אפשר לערער. כמו שמתייעצים עם עורך דין לגבי תביעות אובדן כושר עבודה במשפט האזרחי, כך פונים אל עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה אם מקבלים דוחות כאלה. מצד שני, יש אחריות רבה לנהג ולאופן שבו הוא מתנהל מול הרשויות.

 

מה קובע החוק?

החוק היבש קובע שמותר לנהוג אך ורק עם שתי ידיים על ההגה. מכאן והלאה נגזרות כל שאר ההנחיות, כמו למשל אלו שמאפשרות הטלת דוח וקנס על נהגים שנתפסו עם סלולרי ביד. בד בבד עם זה, ניתן להסיק גם מה כדאי ולא כדאי לעשות מול השוטר.

 

מה לא כדאי להגיד לשוטר?

כך למשל לא כדאי להגיד לשוטר שהשימוש בטלפון היה חד פעמי, שרק נבדקו הודעות או שרק הוזנה כתובת אל תוכנת הניווט. גם אם המסרים הללו נכונים, זה לא הופך אותם לחוקיים: מהרגע שבו יד אחת עזבה את ההגה, יש למשטרה את כל העילה לתת דוח.

כן כדאי לתעד את המתרחש ולכתוב כל פרט קטן לגבי האופן שבו ניתן הדוח. בהרבה מאוד מקרים, השוטרים עצמם לא עומדים בהנחיות לגבי אופן מתן הדוח ולכן כל העילה להגשתו פשוט מתבטלת. לאחר מכן, כל שנותר הוא לפנות אל עורך דין שמכיר את התחום ומתמחה בו.

 

איך בוחרים עורך דין?

החדשות הטובות הן שיש עורכי דין שמתמחים ספציפית בדיני תעבורה ויש להם גם ניסיון מוכח בהתמודדות עם סיטואציות של עבירות סלולרי. בגלל שהמקרים האלה כל כך נפוצים, אפשר להשעין את דרך ההתמודדות על פסקי דין תקדימיים וללמוד מתוכם.

את עורך הדין כדאי לבחור על פי מספר שנות ניסיון, המלצות שיש עליו ותחומי התמחות. במידה ולא בטוחים לגבי תחומי התמחות של עורכי דין מסוימים, יש מקום להרחיב את החיפוש ולהיעזר במידע מתוך אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. כל עוד מפעילים מערכת שיקולים רחבה, מגדילים את הסיכוי להתנהלות נכונה ואפשר גם להגיע מוכנים יותר לדיון המשפטי.

 

איש שיטור וניידת