האייפון נפל למים /  האייפון נרטב ? טיפים לעזרה ראשונה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מכשיר האייפון נחשב ובצדק לפאר הטכנולוגיה העכשווית. עם זאת, יש שני תחומים שבהם הוא דרוש שיפור: עמידות המסך וחסינות מפני מים. ביקשנו מהמומחים של מובילאב לתת לנו טיפים שהם בגדר עזרה ראשונה בתחום השני (חסינות מפני מים). אנחנו חושבים שתחום זה חשוב יותר מהראשון מסיבה אחת – לפעמים די בטיפת גשם כדי לשבש את פעילותו של המכשיר שכולנו לא יכולים בלעדיו.

המומחים משווים אייפון שנפל למים לאדם שטבע ולכן ממליצים לבצע פעולות דומות. למשל, בראש ובראשונה להוציא את האייפון כמה שיותר מהר מהמים ולאחר מכן לבצע פעולות החייאה. גם המומחים יודעים שעם כל הכבוד לאייפון הוא אינו חיי אדם, אבל גם כאן יש לעקוב אחרי שלבי פעולה קריטיים כדי להבטיח הישרדות.

אייפון חדש

הישרדות – גרסת האייפון

חשוב לזכור שהאחריות על מכשירי אייפון מטעם חברת אפל אינה מכסה נזקים שנגרמו ממים – מה שאומר שבכל מקרה של תקלה כתוצאה מרטיבות עלות התיקון נופלת עליכם. לכן, כדי להבטיח את תפקודו היעיל של האייפון לאחר נפילתו למים או הירטבותו (או לפחות למזער בעיות) – המומחים ממליצים לבצע את הפעולות הבאות לפי הסדר:

  1. לכבות את האייפון כדי למנוע קצר שעלול לשרוף רכיבים במכשיר- מה שכמובן יכול לנפח את עלות התיקון.
  2. לא לטלטל או להזיז את הטלפון כדי למנוע חדירת המים לאזורים פנימיים במכשיר. להוציא את כרטיס הסים, כרטיס הזיכרון והסוללה כדי לשמור על המידע האישי. אמנם כרטיסים אלו אמורים להחזיק מעמד מפני רטיבות, אבל למען הסר ספק כדאי גם לנגב אותם.
  3. לנתק את האייפון מכל האביזרים שנלווים לו כמו כיסוי, מגן, מסך, מטען ועוד. אביזרים אלו יכולים לגרום למים להישאר בתוך המכשיר, כך שניתוקם מאפשר למנוע או למזער נזקים של קורוזיה.
  4. לייבש את האייפון ככל הניתן באמצעות מגבת (מנייר או מבד) תוך התמקדות בשני מקומות: הכפתורים השונים כמו עוצמת קול והפעלת המכשיר ואזורים פתוחים כמו שקע לאוזניות, למטען וכו'. אין לייבש את המכשיר באמצעות מקור חום כלשהו כמו מייבש שיער.
  5. לנגב את האזורים הפתוחים שהוזכרו קודם באופן פנימי באמצעות מקלון לניקוי אוזניים.
  6. כדי למנוע לחות הכניסו את האייפון לשקית אורז וודאו שהמכשיר מוקף באורז.

הכו את המומחים

במידה ונדלקו באייפון סנסורים שמזהים נזקי מים – מומלץ להביא את האייפון למעבדת תיקונים כמו שהוא (כולל שקית האורז). עם זאת, מומלץ להביא את האייפון למעבדה גם במידה והסנסורים לא נדלקו ולו ליתר בטחון. בכל מקרה, אין להפעיל את האייפון ואין להטעין אותו מסיבה אחת – ייתכן ועדיין יש מים במקומות שונים במכשיר שיכולים לגרום לנזק.

חשוב לזכור שלמרות הטיפול המקצועי במעבדת תיקונים עדיין ייתכנו שיבושים כתוצאה מהמים, בעיקר הודות לדגמים השונים של האייפון שמצריכים תהליכי עבודה שונים שמבוססים על ידע, ניסיון ומומחיות. לכן, אסור להתפשר ויש לפנות למעבדת תיקונים מקצועית ולהעדיף כזו  שמגיעה אליכם ומהר. כי כמו בבני אדם – גם באייפונים כל דקה קובעת.