האם ניתן לתקן את צנרת הביוב ללא צורך בחפירה?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כולנו מכירים את התחושה המבאסת הזו: גילינו שיש בעיה בצנרת הביוב, סתימה או נזילה, ואנחנו מתחילים לחפש פתרונות. משום מה ברור לנו שמדובר על סיפור מסובך שידרוש הגעה פיזית לצנרת, מה שאומר הרס של הרצפה בקטע לא קטן, לכלוך, נזק, ועלות גבוהה מאוד. אבל תנו לנו לחדש לכם משהו: בשנת 2023 יש בידינו את המצעים לבצע תיקום לביוב גם בלי לחפור את כל הדרך עד אליו ולהרוס את הרצפות.

 

תיקון צנרת בלי חפירה

אז אם התחילה לכם בעיה כלשהי בצנרת, לפני שאתם רצים לחפש אינסטלטור מומלץ, כדאי לכם קודם כל לקרוא ולהפנים את הכתבה הזו. בשנת 2023 אין שום סיבה בעולם שנזילה או סתימה בביוב ידרשו הרס ונזק נרחבים, שכמובן גם עולים לבעלי הבית לא מעט כסף. חשוב מאוד שתכירו את האופציה של תיקון צנרת ביוב ללא חפירה.

תיקון צנרת ביוב ללא חפירה

אז איך זה עובד?

כפי שהסבירו לנו המומחים של חברת תרמו פרו, כדי להבין מה בדיוק הבעיה ניתן להחדיר למערכת הביוב מצלמה או רובוט. המצלמה משדרת לאיש המקצוע את התמונות, וכך הוא מסוגל לזהות בצורה מדויקת וברורה איפה בדיוק התקלה נמצאת בצנרת ומה הבעיה.

כך לא צריך לחשוף קטע נרחב של הצנרת כדי להבין מהי הבעיה. בשלב הבא צריך להבין האם ניתן גם לטפל בתקלה ללא גישה פיזית לצנרת הביוב, ולא מעט פעמים אפשר לעשות את זה.

 

באיזה מקרים ניתן לתקן צנרת ללא הרס?

קודם כל חשוב להבין שלא כל בעיה או תקלה יהיה אפשר לפתור בלי גישה בכלל לביוב, יש מקרים שבהם אין ברירה. מדובר בעיקר על מקרים שבהם ישנו כשל תכנוני יסודי בצנרת הביוב, או במקרה שבו הצנרת ישנה ובלויה מאוד.

במקרים כאלה אין ברירה, וחייבים להגיע פיזית אל הצנרת ולהחליף אותה. אבל יש גם מקרים שבהם אפשר לפתור את הסיפור בקלות יחסית. אחד המקרים הוא סדקים או חורים בצנרת שגורמים לנזילות. מקרה נוסף שניתן לפתור בטיפול מרחוק הוא מקרה של חדירת שורשים לצנרת.

תיקון צנרת ביוב ללא חפירה

איך זה עובד?

ישנן כמה שיטות שבהן ניתן לתקן צנרת ביוב ללא הרס. השיטה הראשונה היא שיטת ההתזה. בשיטה זו מחדירים רובוט אל תוך הצנרת, והרובוט מתיז חומר אפוקסי בנקודות שבהן יש סדקים או חורים וסותם אותם.

השיטה השנייה היא שיטת ההטלאה. איש המקצוע יכניס לצנרת טלאי שעשוי מקרבון מיוחד וסיבי זכוכית. הטלאי מוצמד לחור ולאחר פחות משעה מתקשה וסותם אותו. השיטה השלישית היא שיטת השרוול הפולימרי. בשיטה זו מכניסים מעין שרוול לצנרת הביוב.

 

סיכום

תקלה בצנרת הביוב יכולה להיות סיוט אמיתי, אבל לפני שאתם נכנסים לדיכאון שווה לבדוק את העניין לעומק. כיום ישנן שיטות וטכנולוגיות חדשות שמאפשרות לזהות ואף לתקן תקלות ביוב בגישה מרחוק ללא הרס.

תיקון צנרת ביוב ללא חפירה