האם צריך חוות דעת רפואית בתביעות של נזקי גוף?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

תחום תביעות נזקי הגוף הוא אחד מהתחומים העיקריים בעולם המשפט ותביעות הנזיקין, כאשר חוות דעת רפואית מהווה את אחד הכלים העיקריים לביסוס עילת התביעה. מהי חוות דעת רפואית? והאם צריך חוות דעת רפואית בכל תביעת נזקי גוף? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

מהי חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית היא מסמך רפואי בעל תוקף משפטי, מסמך המתייחס למצבו הרפואי של התובע ומוכיח את הנזקים הרפואיים שנגרמו לו וכיצד הם משפיעים על שגרת חייו ויכולת תפקודו, תוך שימוש במונחים רפואיים ובעלי זיקה לעולם המשפט ומתן הסברים ונימוקים לטענות הניזוק.

חוות דעת רפואית

האם צריך חוות דעת רפואית בתביעות נזקי גוף?

חוות דעת רפואית מהווה את אחד הכלים הבסיסיים עבור עורך דין נזקי גוף בחיפה ובערים אחרות לביסוס עילת התביעה וזאת בעיקר בשל המעמד המשפטי של חוות הדעת הרפואית, לה השופטים נותנים משקל רב ערך בעת קביעת פסק הדין.

ככלל, על פי חוק סדר הדין האזרחי (סעיף 127) כל תביעת נזיקין הכוללת מונחים והיבטים מעולם הרפואה, תהיה מחויבת בצירוף חוות דעת רפואית. יחד עם זאת, ישנם מספר מקרים חריגים בהם לא נדרש להציג חוות דעת רפואית, כמו תביעות קטנות ותביעות נזיקין תאונות דרכים.

 

ממי ניתן לקבל חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית בעלת תוקף משפטי יכולה להיכתב רק על ידי רופא מומחה, הרשום ברשימת הרופאים בישראל ובעל תואר מומחה בתחום הנדון. בין התחומים הנפוצים בהם נדרש לכתוב חוות דעת רפואית של רופא מומחה נמצאים: רשלנות רפואית, אובדן כושר עבודה, הערכת נכות לביטוח לאומי ועוד.

 

כיצד עורך דין נזקי גוף יוכל לסייע לנו לקבל חוות דעת רפואית?

היות והביקוש לחוות דעת רפואית של רופא מומחה גובר על ההיצע הקיים, הרי שפעמים רבות קבלת חוות דעת רפואית כרוכה בזמני המתנה ארוכה וכן בהוצאות יקרות, אותן יש לקחת בחשבון מסך הפיצויים שנוכל לקבל בתביעה הנדונה. מה עוד, שלא לכל רופא מומחה יש את הידע והניסיון המקצועי בכתיבת חוות דעת רפואית ולכן, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד נזקי גוף מומחה.

מלבד שירותי הליווי והייעוץ המשפטי, עורך דין ביטוח לאומי בחיפה בעל ניסיון ומומחיות בתחום, יוכל לקשר אותנו עם רופא מומחה מומלץ ובכך, לייעל ולקצר את תהליך קבלת חוות הדעת הרפואית. בסופו של דבר, עו"ד נזקי גוף יעשה שימוש בחוות הדעת הרפואית לביסוס עילת התביעה ולהוכחת הטענות שלנו בצורה ברורה וחד משמעית.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית היא כלי הכרחי ויעיל להוכחת טענות התובע בתביעת נזיקין ולמעשה, על פי חוק סדר הדין האזרחי קיימת חובה להגיש חוות דעת רפואית בכל תביעת נזיקין הכוללת מונחים רפואיים שונים, מלבד מספר מקרים חריגים, כמו תביעות קטנות ותביעות נזיקין תאונות דרכים.

תביעות פגיעה