מה ההבדל בין ביטוח משכנתא לביטוח דירה ?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

קניתם דירה, ערכתם את כל החישובים הנחוצים ואף סיכמתם לכם משכנתא המתאימה לכם בדיוק.

אין ספק שעברתם כברת דרך מרשימה, אך אתם לא בסוף – ישנו עוד שלב משמעותי לכל רכישת נכס שצריך להכיר אותו.

אל תמעיטו בערכו של שלב זה והתכוננו אליו מראש – הביטוחים השונים הנדרשים על נכס.

ישנם שני סוגי ביטוחים שעליכם להכיר: ביטוח משכנתא וביטוח דירה – ואין הם אותו דבר.

הוסיפו לקרוא והכירו את כל מה שעליכם לדעת בנושא.

 

מהו ביטוח משכנתאות ?

אין ספק שקניית דירה היא עסק מסובך ויקר מספיק, ך אין ספק שביטוח משכנתאות הוא דבר חשוב שיעזור לכל הצדדים במקרים מסוימים. ראשית יש להדגיש, משכנתא הינה הליך רכישת נכס יקר מאוד בכך שניתן להחזיר את התשלומים שלו לארוך שנים ארוכות. כל עוד לא שולמו כל התשלומים על הנכס, הוא נמצא בפיקדון בבנק. רבים הבנקים בישראל המחייבים את רוכשי המשכנתאות לבטח את המשכנתא שלהם וזאת בכדי להבטיח על עצמם במקרים בהם נוטל המשכנתא לא יהיה מסוגל להמשיך ולהחזיר את ההלוואה. ביטוח משכנתא עושה הגנה במצב של מוות של הלווה ובגם במקרים שנגרם נזק למבנה שמוריד מהערך שלו. ביטוח משכנתא מורכב משני ביטוחים: ביטוח חיים וביטוח מבנה. כנסו ללינק – https://mashkanta-til.co.il.

 

ביטוח מבנה לדירה ?

זהו גם כן ביטוח שהרבה פעמים מחייב הבנק את הלווה לקחת כדי להבטיח את קיום הנכס. הרבה פעמים אי לקיחת הביטוח הזה לא תאפשר ללווה לקחת את המשכנתא אל מול הבנק. הביטוח מבטח את הבית שלכם מפני נזקים שונים שעלולים לקרות וכולל גם כיסויים שונים כגון: כיסוי לנזקי אש, נזקי מים ונוזלים אחרים, נזקי רעידות אדמה וכדומה. ביטוח כזה מקנה ביטוח על מבנה הדירה עצמו וכן גם על האלמנטים הקבועים המחוברים לדירה: צנרת, מרפסות, מרכזת מיזוג, הסקת דוד ושמש.

 

ביטוח תכולה לדירה

מעבר לביטוח המשכנתא לדירה, ביטוחי הדירה הנוספים מתחלקים לשני סוגי ביטוח עיקריים: ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. ביטוח תכולה לדירה: הנכס מורכב ממבנה ותכולתו. ביטוח מבנה הדירה לא יוכל לכסות את הנזק או את אובדן הרכוש. לכן, כדי לוודא את ביטוח הרכוש שלכם – חשוב לבדוק שיש לכם ביטוח גם לתכולת הדירה. ביטוח התכולה יקנה לכם פיצוי במקרה שיגרם נזק לרכוש שלכם בדירה.

 

מילות סיכום

ביטוחים הם עניין חשוב שאין להקל עליו ראש. במקרים של ביטוחי משכנאת וביטוח דירה למשכנתא – זוהי חובה שנתקלת עליכם ולכן עליכם להכיר את כל הסעיפים וקלחת החלטה מושכלת בנושא. מומלץ לכם מאוד לקחת יועץ משכנתאות או יועץ ביטוחים שיעזור לכם לנהל את כל הסיכונים ולקחת החלטה מבוססת ונבונה. אל תתפשרו, ואל תקחו צעדים לבד כשאתם אתם לא מכירים את התמונה כולה.

 

מטבעות