הטרדה מינית בטוויטר

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

התנהגות מינית פסולה יכולה להגיע עד כדי הטרדה מינית חמורה גם באמצעים אלקטרוניים וגם באתרי אינטרנט. במאמר הבא נביא כדוגמא אירועים של הטרדה מינית בטוויטר, אך נסביר מה אפשר להבין מהם לגבי מקרים דומים בפלטפורמות אחרות

הטרדה מינית אסורה על פי החוק ויש לה מאפיינים מובהקים. ראשית, החוק רואה בכל מקרה של סחיטת אדם לבצע מעשה בעל אופי מיני כסוג של הטרדה מינית חמורה. מעבר לכך, לפי החוק אסור לבצע מעשה מגונה בפני אנשים אחרים ללא הסכמתם.

כמו כן, החוק אוסר על הצעות חוזרות בעלות אופי מיני שמופנות לאדם שהראה למטריד באופן ברור שהוא אינו מעוניין בו – כמו גם על התייחסויות חוזרות ונשנות שמופנות לאדם תוך התמקדות במיניות, בנטייה המינית או במין שלו.

לשם השוואה, התנהגויות פסולות אחרות שעלולות לעלות עד כדי הטרדה מינית חמורה הן אלו שמתרחשות ביצירת אווירה עוינת. בין אם מדובר על סביבה של עבודה, לימודים או אפילו משפחה, הטרדה מינית היא כל אווירה עוינת בעלת אופי מיני שגם אם אינה מכוונת לאדם מסוים עדיין באה לידי ביטוי ביצירת סביבה לא נעימה.

 

האם יש הבדל בין הטרדה מינית אונליין ואופליין?

השאלה שחוזרת על עצמה בשנים האחרונות ובגינה כדאי לחפש עוד מידע נוסף על הטרדות מיניות היא האם קיים הבדל בין המרחב המקוון והפיזי. במילים אחרות, גם גברים וגם נשים צריכים לדעת האם יש הבדל בין הטרדה מינית אונליין ואופליין. בעידן שבו את רוב האינטראקציות החברתיות שלנו אנחנו מבצעים באתרי אינטרנט, שאלה זו היא אכן משמעותית וחשובה.

התשובה הברורה היא שאין הבדל בין התנהגות פסולה באינטרנט לבין התנהגות כזו במרחב הציבורי, בבית, בעבודה או בכל מקום אחר. אם הצד השני מרגיש נפגע ואם הוא הביע חוסר עניין שאינו משתמע לשתי פנים בפעילות מינית עם המטריד, מתעוררת עילה להגשת תביעה.

 

מה מאפיין מקרים של הטרדה מינית בטוויטר?

על אף האמור לעיל, קיימות פלטפורמות של רשתות חברתיות שבהן לא ברור האם ומתי אפשר לפנות לעורך דין כדי להגיש תביעה בגין הטרדה מינית. ברשת החברתית של טוויטר למשל חברים בעיקר גברים ונשים מעל גיל 18, לכן האווירה נוטה להיות פחות פורמלית ויותר משוחררת. אבל בפועל, הטרדה מינית בטוויטר היא לא פחות חמורה מאשר הטרדה מינית במשרד.

בנוסף, הטרדה מינית בטוויטר עלולה להתאפיין בכך שלא יהיה לה תיעוד ברור. אם למשל המטריד מוחק את ההתכתבות והאדם שנפגע לא השכיל לתעד אותה, יהיה קשה להוכיח את ההתנהגות הפסולה.

לכן, הפתרון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהשתמש בטוויטר בתור דוגמא לפלטפורמות מקוונות שבהן מתרחשות הטרדות מיניות בהיקפים גבוהים יותר ממה שהיינו רוצים לחשוב. אבל בעזרת הגשת תביעה, ניתן לייצר הרתעה.

היא מתמודדת עם הטרדה מינית