המדריך המלא על מערכת סולארית מסחרית

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מערכת סולארית מסחרית היא מערכת סולארית המפיקה מ-15 קילו וואט עד ל-100 קילו וואט של חשמל. את המערכת הסולארית המסחרית אפשר להתקין על גג כל מבנה עסקי, מסחרי או מוסדי.

בשנים האחרונות מערכות סולאריות מסחריות הפכו למאוד פופולריות עקב היתרונות הרבים בשימוש בהן לעסקים. החשמל המיוצר מהמערכת משמש לצריכה המקומית של העסק ועוזר בחיסכון עלויות החשמל של העסק. בנוסף, אם כמות החשמל המופקת עולה על הכמות הנצרכת, החשמל העודף עובר לצריכה ארצית של רשת החשמל ונמכר לחברת החשמל לפי הסדרת תעריף. כלומר, המערכת הסולארית מביאה בנוסף לחיסכון בעלויות גם לרווח נוסף שעשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה.

למערכת הסולארית יתרונות רבים נוספים מלבד רווח כספי. המערכת מותקנת על הגג שהוא בדרך כל שטח לא מנוצל ברוב המבנים ולכן מפיקה תועלת משטח מבוזבז. בנוסף, המערכת הסולארית היא מערכת ירוקה, היא מנצלת את אנרגיית השמש, משאב טבעי, ולא מזהמת את הסביבה. עובדה זאת מחזקת את התדמית הירוקה של העסק או הארגון המשתמשים בה. אותם עסקים המשתמשים במערכת הסולארית מוערכים בהיותם ארגונים וחברות בעלי מודעות גבוהה לשמירה על איכות הסביבה.

קולטים

איך להשיג מערכת סולרית מסחרית לעסק שלך

לאחר שעברנו על היתרונות הגיע הזמן להגיע לעיקר. איך להתקין מערכת סולארית מסחרית בעסק שלך. תהליך ההקמה והתפעול של הרשת מצריך מספר שלבים. קודם כל יש לבחור חברה מקצועית ומהימנה שמתמחה בהתקנות מערכות סולאריות ותדע להתאים למבנה שלכם את המערכת שתנצל הכי טוב את תנאי השטח ותשיג תפוקת חשמל מקסימלית.

שנית, יש לזכור שהתקנת המערכת הסולארית מצריכה השקעה ראשונית שיכולה להגיעה למאות אלפי שקלים אך לטווח הארוך היא כמובן משתלמת, מכיוון שלאחר שנים ספורות המערכת משלמת את עצמה.

בשלב הבא לפני התקנת המערכת יש לדאוג לרישוי שלה מול הרשויות. לאחר מכן הקמת המערכת תבוצע על ידי צוותי התקנה מנוסים, ללא הפרעה להתנהלות המתקיימת בבניין. כמו כן, לפני הפעלת המערכת, יש לדאוג שהיא תעבור בדיקות איכות ובטיחות במהלך ההקמה, לפני חיבורה לרשת החשמל ולאחר הפעלת המערכת.

לבסוף, יש לזכור לתחזק את המערכת הסולארית באופן מתמשך וקבוע, כמו תיקון תקלות וניקיון הפנלים על מנת לשמור על ביצועים מקסימאליים.

לסיכום, מערכת סולארית מסחרית אמנם מצריכה השקעה כלכלית ראשונית, אך היתרונות הרבים שלה לעסק הופכים אותה לעסקה כלכלית משתלמת. המערכת הסולארית היא כלי טכנולוגי מתקדם להפקת חשמל ללא פליטת מזהמים ושמירה על הסביבה. אנרגיית השמש היא מקור האנרגיה החלופי המוביל בעולם. ייצור אנרגיה ממקור מתחדש בצורה יעילה וחסכונית היא הדרך אליה צריך לשאוף כל עסק וארגון, במיוחד בארץ, בה זכינו לשעות רבות של שמש, כך שהרווח מהמערכת הסולארית בארץ הוא הרבה יותר גבוה מהרווח במדינות אחרות.