9 המלצות שעליכם לדעת על רמקולים שקועים בתקרה לפני הקנייה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כתבה זו נכתבה על ידי מתקינים, עבור מתקינים! נעבור על הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לפני רכישה והתקנה של רמקולים שקועים בתקרה שלכם.

 

רמקולים שקועים לתקרה – כל מה שעליכם לדעת

רמקולים שקועים בתקרה נועדו להיות פתרון שמע קבוע שיספק לכם סאונד איכותי ואסתטי לאורך שנים.

לכן, חשוב שתבחרו רמקולים שקועים מומלצים במיוחד ובאיכות הנכונה ותחשבו היטב כיצד להתקין אותו.

 

סלון

 

כדי להתקין רמקולים בתקרה, צריכה להיות לכם גישה אל אחורי הקירות/תקרות כדי לחבר את כבל הרמקולים. ברגע שהכול יהיה מותקן, אנחנו לא רוצים הפתעות לא רצויות!

 

 

ספה גדולה

 

בחרנו 9 דברים שכל מתקין/לקוח חייב לדעת לפני התקנת הרמקול בתקרה.

  1. כמה רמקולים שקועי תקרה אני צריך בחדר?

לרוב, רמקולים שקועים לתקרה נמכרים בזוגות, במטרה להגדיר אותם כזוג סטריאו של שמאל וימין. אחד הדברים החשובים ביותר בעולם השמע הוא עקביות הצליל.

בחללים גדולים יותר, נדרש איזון טוב יותר בעוצמות השמע ולכן הגיוני יותר להוסיף 4 רמקולים קטנים מאשר 2 רמקולים גדולים יותר.

 

הוראות שימוש

 

אם אתם מתכוונים להפעיל את רמקולי התקרה שלכם בכל הבית לרבות בחדרים, תצטרכו להשתמש במגבר WiFi עם חלוקת אזורים. כל מגבר אזורים יכול להגביר עד 8 רמקולי תקרה (בעכבה של 8 אום) או 12 רמקולים שקועי תקרה קטנים.

שימו לב שבמגברים מסויימים ניתן להשמיע מוסיקה שונה בכל אזור.

אם אתם רוצים שליטה עצמאית בין החדרים, תזדקקו למגבר \ רסיבר עם אפשרות לחלוקת אזורים (ZONE) בכל חדר, אז קחו זאת בחשבון כשאתם חושבים על כמות מגברי הרמקולים והאזורים שאתם צריכים.

 

 

  1. היכן עליי למקם את רמקולי התקרה ובאיזה מרחק זה מזה?

עדיף למקם את רמקולים השקועים במרחק שווה זה מזה בכל קיר, לאורך החדר ולפחות שני מטרים זה מזה כדי לקבל את אפקט הפרדת הסטריאו הטוב ביותר.

אם הרמקולים יהיו במרחק של פחות מ-2 מטר אחד מהשני, כדאי לכם לשקול להציב רמקול סטריאו יחיד במרכז תקרת החדר.

 

דף הסבר

 

אנו מבינים כי ייתכן שיש לקוחות שהחדרים שלהם מעוצבים ומסודרים בצורה חריגה, מה שמקשה על היכולת להבין מה הוא המקום הטוב ביותר להציב את הרמקולים.

במצב כזה, כדאי יהיה לבחור ברמקול תקרה עם טוויטר זוויתי, כדי לכוון את הצליל לאזורים המאוישים יותר בחדר. יש לנו מבחר של טוויטרים זוויתיים אם תזדקקו להם.

לקבלת מידע נוסף, אנא צרו קשר עם צוות המומחים שלנו שיוכלו לבחון את תוכנית הקומה שלכם ולראות מה ואיפה יהיה הכי טוב.

 

  1. האם רמקולים שקועים זקוקים לחשמל ישיר?

לא, (ע"פ רוב) רמקולים שקועים הם בדרך כלל רמקולים פסיביים, כלומר אין להם מגברים מובנים והם מקבלים את החשמל שלהם באמצעות כבל שרץ ממגבר חיצוני. לשם כך, כל רמקול שקוע מתחבר לנקודה המתאימה לו במגבר. (ישנם מס' דגמים מצומצם של רמקולים שקועים שהם מוגברים, כלומר עם מגבר מובנה, שאינם דורשים מגבר חיצוני \ רסיבר )

אם אין באפשרותכם לחבר כבל רמקול מאחורי התקרה, עליכם להשיג רמקולי תקרה שפשוט דורשים חשמל ישיר ונשלטים ב-Bluetooth. ללא מגברים וללא כבלים.

 

סלון

 

  1. האם אני צריך רמקולי תקרה מונו או סטריאו יחיד?

באופן מסורתי, רמקול שקוע תוכנן לעבוד עם מגברים שמבינים רק ערוץ שמאל או ימין, כך שתמיד תצטרכו לרכוש זוג רמקולי תקרה כדי להגדירם כסטריאו.

ואכן, כך הרמקולים מתחברים למגבר ה-אזורים. עם זאת, במקרים מסוימים, התקנת זוג רמקולים שקועים איננה מעשית בשל חוסר מקום בתקרה.

הדבר נפוץ במיוחד בחדרי אמבטיה או בחדרים קטנים אחרים. כדי להתגבר על הבעיה, נולד רמקול הסטריאו היחיד המציע ערוץ שמאל וימין היוצאים מרמקול בודד, חוסך מקום ופותח את האפשרות לשמוע מוזיקה בחדרים נוספים.

 

קוף

 

כדי לחבר רמקול סטריאו יחיד, עליכם לחבר אליו 2 כבלים ולא 1, אלא אם אתם משתמשים בכבל רמקול בעל 4 ליבות (פרטים נוספים בהמשך).

ישנה טעות שכיחה של מתקינים אשר מתקינים כבל יחיד לרמקול יחיד.

בתרשים להלן ניתן לראות כיצד לחבר את רמקולי התקרה שלכם.

 

הוראות שימוש

 

  1. באיזה כבל עליי להשתמש ברמקולי התקרה שלי?

ברוב ההתקנות, אנו ממליצים על כבל רמקול בעל 16 gauge ו-2 ליבות שהוא הסטנדרט בתעשייה והוא מספיק במרבית ההתקנות. אנו יכולים לספק את הכבל הזה בסלילים של 50 מטרים ובמשלוח חינם למחר אם אתם זקוקים לו מעכשיו לעכשיו.

הפעם היחידה שתזדקקו לכבל באיכות טובה ביותר היא במצב בו כל כבל בודד נדרש למעל 35 מטרים לערך.

אות השמע יכולה להתנוון אם היא צריכה לעבור מרחק גדול מדי, מה שיפגע באיכות הצליל. במקרה הזה, אנו מציעים לשדרג ל-14 gauge. יש להתקין את הכבל בתצורה מקבילה.

 

מה הוא כבל רמקולים בעל 4 ליבות?

כבל רמקולים בעל 4 ליבות הוא ארבע ליבות של כבל רמקולים עטופות במעטה חיצוני אחד. סוג כבל זה שימושי במיוחד להתקנות סטריאו בודדות מכיוון שנדרשת הרצה של כבל אחד בלבד ולא שניים.

 

עט

 

ראו את כבל הרמקולים

  1. האם ניתן להתקין רמקולים שקועים לתקרה בסביבות בעלות לחות גבוהה כגון מטבח או חדר אמבטיה?

מרבית הרמקולים שקועים שאנו מספקים עמידים בפני קיטור ולחות, כלומר כל עוד הם לא נרטבים, הם מצוינים לחדרי אמבטיה ומטבחים. אנא בדקו עם החשמלאי שלכם אם אינכם בטוחים.

לחילופין, אם ברצונכם לקבל שקט נפשי שיש לכם רמקולים שקועים לתקרה עמידים למים שאתם אכן יכולים להתקין בתוך תא מקלחת או מעל האמבטיה, רמקול שקוע iQ6 של המותג Klark&Helmer  הוא מושלם לסביבה כזו.

 

אמבטיה

 

  1. האם ניתן לצבוע רמקולי תקרה כך שיתאימו לחדר שלי?

לכל רמקולים השקועים יש סורגים (גריל) לבנים שניתן לצבוע בספריי, מה שמאפשר לכם להתאים את הרמקול לסביבה שלכם.

 

  1. עד כמה רמקולי התקרה צריכים להיות דקים?

אם עומק חלל התקרה (מאחורי לוח הגבס) שלכם קטן במיוחד, ישנן אפשרויות לרמקולי תקרה דקיקים במיוחד.

העומק הקטן ביותר שתזדקקו לו הוא 65 מ"מ, אחרת רמקולי תקרה לא יתאימו לכם.

 

רמקול

 

  1. האם אני יכול לשלוט ברמקולי התקרה שלי בקולי?

כן, זה אפשרי בעזרת Amazon Echo או Google Home device. כל שעליכם לעשות הוא לחבר את המכשיר לחדר בו אתם רוצים לשלוט במערכת בקולכם, עזרו לאלכסה או לעוזר של גוגל לגלות את רסיבר ה-WIFI שלכם באפליקציה של היצרן ועקבו אחר ההוראות.

לאחר מכן, נסו לומר "אלכסה, נגני את פלייליסט הספוטיפיי האהוב עליי".