הפסיכולוגיה של הזכייה: כיצד הניצחון משפיע על ההתנהגות והרגשות שלנו

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

משחקי הימורים על דברים שונים נפוצים ברחבי העולם כבר אלפי שנים. כבר מהעת העתיקה בני אדם הבינו כמה כיף ומרגש זה להמר, וכמה עניין וצבע ההימורים יכולים להכניס לחיים שלהם. אנחנו אמנם אוהבים לחשוב על עצמנו כאנשים הרבה יותר מתקדמים ומפותחים, עם טכנולוגיה מדהימה, אבל מסתבר שבסופו של דבר, בני אדם הם בני אדם.

אז מה עומד מאחורי זה? איך עובדת המערכת הזו במוח שלנו? מה גורם לתחושה המדהימה שיש לנו אחרי ניצחון וזכייה? אם השאלות הללו מעניינות אתכם אז הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן במיוחד עבורכם סקירה קצרה שתעסוק בהשפעת הניצחון על ההתנהגות והרגשות שלנו.

 

ההשפעה הראשונה – שמחה

כל אחד ממכם בטח מכיר את ההרגשה הנפלאה הזו: לשבת מול היריבים לשולחן הפוקר כאשר פותחים את הקלפים ולהבין שיש לך את היד הכי חזקה, או לראות מכונות מזל מתגלגלות ומביאות לך את הניצחון בהימור – אין ספק שזו תחושה נהדרת.

ההשפעה הראשונה של הניצחון על המוח והרגש שלנו היא שמחה פשוטה. אנחנו שמחים שהצלחנו לגבור על היריבים האנושיים או המכניים שלנו. זה עוד לפני שמדברים על הזכייה בהימור ועל הכסף, סתם חדוות ניצחון כזו שאנחנו כיצורים תחרותיים מתוכנתים להרגיש.

מכונות מזל

ההשפעה השנייה – תחושת מזל

אחרי השמחה הפשוטה שמילאה אותנו לאחר הניצחון יש לנו רגע לעבד ולעכל את הזכייה, ואז יכולה להתחיל להתפשט אצלנו תחושה רצינית שיש לנו הרבה מזל. והאמת שזה די נכון, ברוב משחקי ההימורים צריך לא מעט מזל כדי לנצח, כמובן עם כבוד למיומנות במקומות שבהם היא נצרכת. כמה שהתחושה הזו נעימה, ככה היא מסוכנת.

כתור מהמרים אנו חייבים לשמור על קור רוח ולהיות מחושבים, ולהבין שאמנם עכשיו היה לנו מזל אבל זה ממש לא אומר שהמזל יהיה לצידנו גם בפעם הבאה. אז אל תשתוללו עם ההימור אחרי ניצחון, ותנו לתחושת המזל שמפעמת בכם להירגע קצת לפני ההימור הבא.

מכונות מזל

ההשפעה השלישית – שיכרון

ההשפעה השלישית, והמסוכנת ביותר מבין ההשפעות שיש לנו אחרי ניצחון או זכייה בהימור היא שיכרון מסוים. לרוב שיכרון כזה יגיע לא סתם אחרי ניצחון או זכייה אחת, אלא אחרי רצף של כמה ניצחונות או זכיות. חשוב מאוד לזכור שהשיכרון הזה הוא האויב מספר אחד של כל מהמר.

אחרי שניצחנו כמה פעמים ברצף המוח והרגש שלנו מנסים לגרום לנו לחשוב שאנחנו בלתי מנוצחים, וששום דבר לא יוכל להביס אותנו. כאן, תחושת המזל הופכת לשיכרון והעסק נהיה מסוכן. לא מעט מהמרים מפסידים בדיוק בשלב הזה את כל הכסף שהם הרוויחו, ולכן חשוב להישאר קרים ומפוכחים.

 

סיכום

אין ספק שניצחון וזכייה משפיעים עלינו לטובה. אפשר וצריך לשמוח, אבל חשוב כל הזמן להישאר עם רגליים על הקרקע.

מכונות מזל