עסקאות פליפ – מהם הסיכונים שכדאי להכיר?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

עסקאות פליפ הן עסקאות מהירות המתרכזות ברווח מיידי ולא בתשואה. אם אתם שוקלים להכנס לעולם הנדל״ן שווה להכיר את האופציה של עסקאות פליפ. הן יכולות להיות עסקאות מאד מוצלחות ורווחיות אך צריך להכיר היטב את הנושא ולהבין מה הסיכונים המרכזיים בעסקה כזו על מנת לוודא שאתם עושים החלטות טובות, חכמות ואחראיות. אז מה זה בכלל עסקאות פליפ? למי הן מתאימות? והכי חשוב – מה הסיכונים שכדאי להכיר? הכנו לכם מדריך מקוצר. קדימה מתחילים!

 

מה זה עסקאות פליפ?

עסקאות פליפ בנדל״ן הן עסקאות בהם רוכשים נכס ומוכרים אותו אחרי זמן מה במחיר גבוה יותר משמעותית ממה ששילמתם בקנייה. הן יכולות להיות דירות שקנייתם מקבלן, או אפילו לפני השלמת הפרויקט ומכרתם לאחר זמן לקונה אחר. האופציה הנוספת היא קניית נכס והשבחתו על ידי שיפוץ מקיף, אדריכלות פנים חכמה והפיכה של הנכס למשמעותית יקר יותר בעקבות אלה.

 

למי יכולות להתאים עסקאות פליפ?

אם יש לכם כסף להשקיע תוכלו לשקול עסקה כזו. כמובן שיש להכיר היטב את השוק ולדעת איך להתנהל. לרוב, עסקאות פליפ יתאימו לאנשים שיש להם זמן להשקיע בעסקה כי עדיף שתהיו מעורבים כמה שיותר בתהליך, על מנת לוודא שתהליך השיפוץ וההשבחה עובר בצורה הטובה והמהירה ביותר.

כדי לייצר עסקת פליפ טובה צריך ידע והיכרות עם שוק הנדל"ן, שוק השיפוצים והבנייה, עבודה מול קבלנים, ניתוח נכון של מצב הנכס והמיקום שלו, הבנה במיסוי – כמה מס נשלם והאם יש הקלות מס? ועוד.

מתוקף המורכבות של עסקה כזו מומלץ מאד לעבוד עם חברת נדל״ן מעולה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיעזרו לכם עם כל פרטי העסקה. לפרטים נוספים >>>

 

מהם הסיכונים המרכזיים מהם כדאי להמנע?

מכירה איטית בעקבות בחירת נכס לא נכונה

בעסקת פליפ חשוב לבחור נכס זול ביחס לנכסים דומים בגודלם ובאזור המגורים המיועד. אך גם לוודא שיש ביקוש גבוה לנכסים באיזור. הסיכונים המרכזיים במכירה שלוקחת זמן רב היא שהנכס יאבד מהערך שלו. זה לא דבר מאד נפוץ בישראל ויחד עם זאת יש לשים לב לסיכון הזה ולוודא שאתם קונים באיזור בו יהיה קל למכור.

הערכה לא נכונה של הנכס

הערכה לא נכונה של הנכס יכולה לגרור אתכם להוצאות הרבה יותר גבוהות ממה שתיכננתם להוציא בשיפוץ. חשוב לבצע בדיקה מקיפה על ידי אנשי מקצוע מצוינים שיתנו לכם תמונת מצב אמיתית על הנכס. חשוב לשים לב לכל הפרטים קטנים כגדולים – מערכת הביוב, איכות הבנייה, בעיות בטיחות או בעיות אחרות של הנכס ועוד. הסיכון פה הוא לא קטן שכן אתם מתכננים את עסקת הפליפ בהתאם להוצאות המתוכננות. אם מצאתם את עצמכם צריכים להחליף את כל מערכת הביוב או החשמל ולא גילמתם את זה בהוצאות מלכתחילה, אתם עלולים להמצא בבעיה.

עבודת שיפוץ מתעכבת

פליפ הבנוי על עבודת שיפוץ הוא נפוץ ביותר. שיפוץ טוב וחכם מביא להשבחת הנכס. תכנון חכם של שיפוץ מחייב הכרות עם המחירים השונים לכל פרט שהשיפוץ זקוק לו. אתם תרצו לעבוד עם אנשי מקצוע מעולים וקבלנים אמינים שלא ימשכו את העבודה לכן בחירת הקבלן המבצע היא אחד הדברים המשמעותיים ביותר.

אלה הן רק מספר קטן של דוגמאות לדברים המהווים סיכון בעסקת פליפ. עסקה פליפ יכולה להיות דבר מדהים אך חשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים ולקבל החלטה אחראית לאחר שהעמקתם בלמידת השוק.

לרכוש נכס