התקינו לכם אנטנה בשכונה? כל מה שחשוב על בטיחות המתקינים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כיום, עקב הקידמה, ישנן המון עבודות אשר נעשות בגובה רב. בין אם מדובר על עבודות תחזוקה בבניינים גבוהים, גיזום עצי נוי, תיקון חוטי חשמל וכן הלאה. אחת מעבודות אלו הינה התקנת אנטנה סלולרית. כאשר עובדים בגובה, ישנם מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם למען בטיחות העובדים.

 

במת הרמה

אחד הדברים ששימוש בהם יראה שבטיחות המתקינים עמד בעדיפות החברה שעשתה את התקנת האנטנה – במת הרמה. בעזרת במת הרמה, ניתן להעלות אנשים בבטיחות וביעילות אל הגובה. במת ההרמה מורכבת ממנוף גבוה יחסית עליו מותקנת איזושהי במה נוחה לעובד לעמוד עליה. המכשיר הזה גם נייד, וכך משפר את היעילות של העבודה. על מנת למצוא במות הרמה או פתרונות אחרים לעבודה בגובה, ניתן להיכנס לשלל אתרים אשר מציעים מכשירים כאלו, כגון https://www.lifter.co.il.

 

הסמכת העובד

על מנת לשמור על בטיחות העובד כאשר הינו עובד בגובה ומתקין אנטנה, יש לוודא שהוא אכן מוסמך לביצוע המשימה. על מנת שמתקין יהיה רשאי לעבוד בגובה עליו להיות בגיל 18 לפחות, על המתקין להיות מוסמך לעבודה זו. בנוסף, בזמן ביצוע הפעולות יש לוודא כי הוא אינו במצב שהוא יכול לסכן את עצמו או אחרים (כמו למשל לוודא שאינו שיכור).

 

ציוד הגנה

יש לספק למתקין ציוד אשר יגן עליו וישמור על בטיחותו. ישנם שלושה סוגי ציוד:
1. אישי – ציוד צמוד לעובד עצמו כמו למשל קסדה ומשקפי מגן.
2. בלימת נפילה – ציוד אשר יימנע את הפגיעה כגון חבלים.
3. מניעת נפילה – ציוד אשר מטרתו למנוע נפילה של המתקין מהגובה.

 

סביבת עבודה תואמת

יש צורך ברור בכך שסביבת העבודה תהיה הולמת, כלומר למשל שאם העבודה מתקיימת באזור של נסיעת רכבים אז יש לגדר ולשלט את רדיוס העבודה. דוגמא נוספת היא קיום אור – על מנת שהמתקין יעבוד בבטיחות, הוא צריך לעשות זאת באור יום או עם תאורה הולמת.

 

מזג אוויר

כיוון שהתקנת אנטנה בגובה נעשית בחוץ, על מנת לשמור על ביטחון המתקין, אסור עליו לעבוד כאשר תנאי מזג האוויר אינם מתאימים. מזג אוויר אינו מתאים הוא כזה אשר נראה שעלול לסכן את העובד במידה מסוימת.

 

השגחה

בנוסף למתקין או למספר המתקינים אשר עובדים בגובה על התקנת האנטנה, צריך להיות עובד אחר אשר ישגיח עליהם. על העובד להיות בן 18 לפחות ולעמוד על הקרקע.

 

השגחה על כלי העבודה

גם את כלי העבודה יש לאבטח. למשל אם משתמשים בבמת הרמה – על מפעיל הבמה להיות מוסמך לכך, ויש לוודא שהמכונה לא בסכנה בזמן העבודה.

 

לסיכום

לסיכום, כאשר עובד מתקין אנטנה בגובה, נדרש לשמור על בטיחותו. הוא צריך להיות מוסמך לעבודה עצמה ולעצם העבודה בגובה, להיות בגיר, עם ציוד מגן. בנוסף יש להשגיח עליו מן הקרקע, יש לעבוד בסביבת עבודה הולמת ובתנאי מזג אוויר הולמים.