התקנת מערכת גילוי אש

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מערכות גילוי אש הן כבר מזמן לא בעיה רק של תיכוניסטים סוררים שרוצים לעשן בחדר שלהם באכסניה. כל מוסד מכובד בעל תחלופה גבוהה של אנשים צריך ולעיתים אף מחויב להתקין מערכת גילוי אש ובכך למנוע ולפקח על תאונות שריפה, כאשר התופעה הולכת ומתרחבת גם לבתים פרטיים.

 

מהי מערכת גילוי אש

מערכת גילוי האש, כשמה כן היא, זו רשת של גלאי אחד או יותר המזהה אינדיקציות לשריפה מתקרבת, דוגמת עשן או קצר חשמלי, ומתריעה על כך לגורמים רלוונטיים. כאשר גלאי האש חש בשריפה מתקרבת, תופעל אזעקה באזור ויישלח דיווח לבעלי המקום, כאשר במערכות גילוי אש מתקדמות גם תופעל אוטומטית מערכת להתזת מים.

נפוץ להציב את גלאי האש בתקרת השטח עליו אנחנו רוצים לפקח מכיוון שכך הוא שולט על כל המרחב. כיום ישנה מערכת לגילוי אש בכל מוסד ציבורי דוגמת מפעלים או מוסדות חינוך, ובנוסף גם השימוש במערכות אלו בבתים פרטיים הולך וצובר תאוצה הודות ליעילותה של המערכת.

מערכת גילוי האש הינה מערכת חשמלית מתקדמת ולפיכך על מנת להתקין אותה או לבצע בה תיקונים יש להיעזר בחשמלאי מוסמך. למידע אודות מערכת גילוי האש ולהזמנת חשמלאים להתקנת המערכת או לכל פעולה אחרת בחשמל, היכנסו לדף הבית של חברת "חשמלאי עכשיו" בכתובת https://tlv-elec.co.il.

 

מסוכן שם בפנים

הפופולריות של מערכות גילוי האש נובעת מהסיכון הכרוך בתאונות שריפה בכלל ובתוך מבנים בפרט. שריפה במבנה יכולה להתרחש משימוש באש שיוצא מכלל שליטה, דוגמת עישון סיגריה או הדלקת נר, אך בנוסף שריפה יכולה להיווצר גם ממוצרי חשמל. שימוש מוגבר בחשמל או שימוש במוצר חשמלי תקול עלולים להוביל להתחממות יתר אשר תיתן אינדיקציה למערכת גילוי האש לפעול.

 

אתם לא לבד

כאמור, את התקנת מערכת גילוי האש יבצע חשמלאי מוסמך בלבד. יש להיעזר בבעל מקצוע שכן מעבר לניסיון בהתקנת מערכות דומות, הוא מכיר ומחויב לעבוד לפי תקני בטיחות מחמירים, אשר מבטיחים התקנה ותפקוד בטיחותי של מערכות גילוי האש. יש לוודא שמיקום הגלאים הינו האופטימלי ביותר בהינתן סוג הגלאי וגודל החלל עליו הוא שולט.

מעבר להתקנת מערכת גילוי האש, יש לפנות לחשמלאי מוסמך גם כאשר יש לתקן או להחליף את המערכת. יש לזכור כי מדובר בהליך שמטרתו להציל חיים ולכן לא מומלץ לקחת סיכונים ולנסות להתעסק במערכת גילוי האש ללא הסמכה.

 

כמה זה עולה לנו?

הגענו לשורה התחתונה. עלות ההתקנה של מערכת גילוי אש משתנה בהתאם לסוג ואיכות המערכת וכמובן גם לפי כמות הגלאים המותקנים. התקנת גלאי אש פשוט יכולה לעלות כ- 500 ₪ בלבד, אך ככל שכמות הגלים הגלאים ואיכותם עולה כאמור עולה גם המחיר, והתקנת מערכת גילוי אש במוסדות גדולים תעלה 4000 ₪ ומעלה.

אזעקת אש