חוויתם תאונת דרכים? כך עליכם לפעול

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כמות תאונות הדרכים בארץ בהן מעורבים נהגים, עולה משנה לשנה. זה יכול לקרות בשל חוסר זהירות או חוסר תשומת לב של שניות. חוויתם תאונת דרכים ואינכם יודעים מה לעשות? המאמר יפרט כיצד עליכם לפעול

 

התנהלות בזמן תאונת דרכים

כאשר מדובר בתאונת דרכים ומצבכם הפיזי מאפשר, בראש ובראשונה אין להזיז את הרכב לשולי הדרך גם אם הוא מפריע לתנועה. על מנת להזהיר את הנהגים האחרים עליכם להניח משולש זוהר במרחק הדרוש מהרכב. במידה ויש בתאונה פצועים יש לטלפן למגן דוד אדום ולמשטרה ולסייע בעזרה ראשונה לפצועים עד לבואו של האמבולנס. אין להזיז את הפצועים מהמקום אלא אם נשקפת סכנת שריפה ברכבם. חשוב לשמור על קור רוח ולעשות את הפעולות באופן שוטף כדי להציל חיים. עם בוא המשטרה תצטרכו למסור פרטים על האירוע. כמובן שאם מדובר בתאונה קלה ללא נפגעים יש להחליף עם הנהג השני את פרטי הפוליסה ואין צורך לערב את כוחות ההצלה. בכל מקרה מומלץ לצלם את זירת האירוע, המכוניות האחרות, סימני הבלימה של הרכב, פרטי הפוליסה, פרטי העדים ועוד כדי לתעד לצורך הביטוח או ההליך משפטי. במידה ופגעתם בהולך רגל לעולם אל תברחו מהמקום מכיוון שזוהי עבירה פלילית הטומנת בחובה מאסר.

 

מהן ההשלכות במקרה של נפגעים בתאונה?

תאונת דרכים בה מעורבים נפגעים מחייבת חקירה של המשטרה. בהתאם לנסיבות המשטרה יכולה לשלול את רישיון הרכב ורישיון הנהיגה במקום ואף להגיש כתב אישום נגד הנהג במידה ונהג ברשלנות, תחת גילופין או השפעת סמים או בשל עבירות תנועה אחרות. גם אם בתאונה אין נפגעים אחרים ורק הנהג נפגע הוא יעבור שימוע של המשטרה. למשל, אדם שנרדם על ההגה, נתקע בעמוד ונפגע ייחקר על ידי המשטרה. ההמלצה היא לפנות באופן מיידי לעורך דין גם אם לא מוגש כתב אישום על מנת שינחה אתכם לחקירת המשטרה ועל אחת כמה וכמה כשמוגש כתב אישום. תאונה עם נפגעים עלולה לגרום לפסילת רישיון זמנית או קבועה בהתאם לסיטואציה ולצד זה אף תגרור אחריה קנס כספי, פיצוי לנפגעים, עבודות שירות או מאסר בתנאי או בפועל.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין?

עוד לפני החקירה המשטרתית בזירת האירוע יש להתקשר לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים כדי לקבל סיוע וייעוץ משפטי. מומלץ לפנות למשרדו של עו"ד פייפר כהן המומחה בתחום זה. הוא ינחה אתכם מה יש לעשות וישלח נציג מהמשרד שיתעד את הראיות במקום התאונה. חשוב שגם אתם, במידת היכולת הפיזית מהפגיעה תזכרו לצלם את מקום התאונה והמעורבים, תיקחו פרטים מעדים שנכחו באירוע, פרטי פוליסות של המעורבים וכיוצא בזה כדי שיוכלו לשמש את עורך הדין בהליך המשפטי על מנת שתקבלו ייצוג הולם. ביחד עם זאת שמרו על עצמכם וסעו בזהירות.

תאונות דרכים