כיצד למנוע מהמחשב להתחמם?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כדי שהמחשב הפרטי יעבוד בצורה טובה, על המשתמש לשמור על הטמפרטורה שלו בטווח התקין. הטמפרטורה של המחשב משפיעה באופן ישיר על הביצועים שלו, ועשויה לגרום לשיתוק הפעילות אוטומטית כדי למנוע נזק לחלקים פנימיים במחשב. במאמר זה, נפרט על דרכים למניעת התחממות של המחשב, כך שתוכלו להמשיך ולעבוד בו כמה שתרצו.

 

התקנה של מאווררים פנימיים נוספים

גם מחשבים ניידים, וגם מחשבים נייחים, נמכרים עם מאוורר פנימי מובנה. המאוורר, אשר מעניק למחשב חלק מהסאונד המוכר שלו, נועד לייצר זרימת אוויר בין החלקים הפנימיים, ולאפשר קירור מיטבי שלהם. כדי למנוע התחממות של המחשב הפרטי, ניתן בהחלט להוסיף מאוררים נוספים. הוספת מאורר אפשרית לרוב רק במחשבים נייחים, בתוכם ניתן להתקין מספר רב של מאווררים נוספים בקלות יחסית, אפילו בעבודה עצמאית תוך שימוש במדריכים ברשת.

 

קירור הסביבה החיצונית

מעבדות מחשבים וחוות שרתים ברחבי העולם, מתמודדים עם הבעיה של התחממות המחשבים שלהם על ידי קירור הסביבה החיצונית. המהירות בה המחשב מסוגל לפלוט חום אל הסביבה החיצונית תלויה באופן ישיר בטמפרטורה של הסביבה. מסיבה זו, קירור הסביבה החיצונית יכול לשפר את ביצועי המחשב, לשמור על הרכיבים הפנימיים שלו, ולהאריך את חיו באופן כללי. התקנת מזגן בחדר העבודה, יכולה לכן להיות השקעה משתלמת במיוחד, כאשר היא גם תשפר את ביצועי המחשב, וגם את ביצועי העובד בימי הקיץ החמים. אפשר היום לבצע התקנת מזגן במהירות ובקלות, על ידי הזמנה של איש מקצוע דרך האינטרנט. גלישה מהירה לאתר שיפוצים פלוס, תחשוף אתכם למאגר כמעט בלתי נדלה של מתקיני מזגנים, ואף תציג לכם מדד של שביעות רצון של לקוחות קודמים כדי שתוכלו לבחור היטב.

 

הרחקה מקירות

אם רוצים לאפשר אוורור איכותי של המחשב הפרטי, חשוב מאוד לדאוג להרחקתו מקירות, ולא לעשות בו שימוש כשטח אחסון נוסף, ולהשליך עליו בגדים ואביזרים שונים. המאוררים הפנימיים במחשב, עושים שימוש בחריצים ייעודיים הקיימים בפלסטיק העוטף את המעבד. אם החריצים הללו אינם פתוחים, פעולת המאוררים הפנימיים אינה תקינה, מאחר ואין להם יכולת להחליף את האוויר בתוך המחשב. לכן, מקמו את מעבד המחשב לא בצמוד לקיר, ופנו אותו מציוד עודף.

 

בחירה של מחשב התואם לצרכים שלכם

אחת מהסיבות הנפוצות להתחממות מהירה של המחשב, היא שימוש לא נכון בו. המעבד של המחשב מסוגל להגיע לרמת ביצועים גבוהה יותר מאשר היכולת שלו לשמור על הטמפרטורה. לכן, פעמים רבות כאשר מדובר על מחשב ישן, המנסה להריץ תוכנה מורכבת במיוחד, המאוררים במחשב לא יעמדו בעומס החום אשר מייצר המעבד כדי לעמוד בדרישות שלכם. לכן, כדאי מאוד לבחור כבר במעמד הקניה מחשב התואם לצרכים שלכם באופן מושלם. מחשב כזה, יאפשר לכם להשלים את המשימות במהירות רבה, ויפחית את הסיכון להתחממות יתר ופגיעה במערכות פנימיות.

מסך וכונן