כיצד מנהלים דו"ח שנתי למס הכנסה?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בין אם אנחנו מבינים כיצד עובדות צורות המיסוי השונות ובין אם לא, כל עוד החוק מחייב אותנו מתוקף המעמד התעסוקתי שלנו או מתוקף ההכנסות השונות שלנו, הרי שנהיה מחויבים להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. דו"ח שנתי למס הכנסה כולל באופן עקרוני את ההכנסות וההוצאות השנתיות של בעלי עסקים שונים.

באמצעות הנתונים הללו ונתונים נוספים, מס הכנסה יודע כיצד לחשב את המס שאנו צריכים לשלם. במאמר הבא נסביר כיצד לנהל את הדו"ח השנתי.

 

דו"ח שנתי למס הכנסה

לרוב, מי שצריכים להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה הם בעלי עסקים שונים. במדינת ישראל, התאגדויות עסקיות שונות, כמו חברה בע"מ, עוסקים פטורים או עוסקים מורשים, משלמים את המס שלהם לפי החישוב שמבצעת רשות המיסים, באמצעות אותו דו"ח שנתי שמוגש על ידם וכולל נתונים שונים, כמו הכנסות והוצאות.

דוח שנתי למס הכנסה

כיצד מגישים את הדוח?

החל משנת 2019, ניתן להגיש את הדו"ח השנתי בצורה מקוונת באופן מלא. למרות האפשרות הזאת, מי שמעוניין יכול למלא חלקים מסוימים מהדו"ח באתר רשות המיסים וחלקים אחרים בצורה ידנית, שעשויה להיות נוחה יותר לחלק מהחייבים בהגשת הדו"ח. ניתן גם להגיש את כל הדו"ח בצורה ידנית אל משרד פקיד השומה הרלוונטי.

כיצד מגישים את הדוח

הכנות מוקדמות

על מנת לנהל את הדו"ח בצורה מוצלחת, יש לבצע מספר הכנות מוקדמות. באתר רשות המיסים תוכלו לראות מה הטפסים והנספחים השונים שיש לצרף אל הדו"ח השנתי. מדובר, בין היתר, על קבלות שונות, על אישורים המעידים על הפקדות מסוימות, הצהרות וחישובים אחרים. אגדו את כל המסמכים השונים שאתם צריכים לצרף לדו"ח, על מנת שתוכלו למלא אותו בצורה אחידה וללא בלבול.

 

הסתייעות בבעל מקצוע

מילוי דו"ח שנתי למס הכנסה ניתן לעשות באופן עצמאי, אך המטלה הזאת היא לא תמיד לכולם. היא עשויה לגזול זמן יקר, ואם היא לא מתבצעת בצורה נכונה, אתם יכולים לשלם יותר מס ממה שאתם צריכים. לכן, ניהול יעיל של דו"ח שנתי יכול להתבצע גם בסיוע של רואה חשבון למשל.

 

הגשה בזמן

הגשת דו"ח שנתי היא לא המלצה. מדובר על פעולה שיש לעשות מכוח החוק. מי שלא מגיש את הדו"ח שלו בזמן, עשוי להיות חשוף לקנסות גבוהים או כתב אישום פלילי. בררו עם רשות המיסים מהו מועד הגשת הדו"ח שנקבע לכם.

 

הגשת דוח מקוצר

אם ישנם רווחים קטנים שאתם מייצרים באופן שנתי ומחויבים לדווח עליהם למס הכנסה באמצעות דו"ח שנתי, ייתכן שתוכלו להגיש דו"ח מקוצר, מה שיקל עליכם יותר בניהול הדו"ח. הדבר מתאפשר לבעלי הכנסה של עד 60,000 שקלים.

 

סיוע מרשות המיסים

כפי שכבר ציינו, מילוי הדו"ח הוא לא דבר פשוט במיוחד. לכן, אם אתם מסתבכים ונתקלים בקשיים שונים, אתם יכולים לברר באתר רשות המיסים או להתקשר למוקד רשות המיסים, לקבלת מענה וסיוע.

כיצד מנהלים דו"ח שנתי למס הכנסה?