כיצד אני יכול לבדוק זכאות להחזר מס שלילי?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אזרחים רבים, במודע או שלא, משלמים מדי שנה סכומי כסף עודפים למס הכנסה.

גביית היתר הזו נובעת משינויים שחלים במהלך שנת המס, ועצם הגבייה חודשית למול החישוב שהוא שנתי.

הפער עצמו קורה לרוב כאשר אדם זכאי לקבלת הטבות מס, אולם הוא לא מודע לכך או לא מטפל בכך מול רשות המיסים, וכך גובים ממנו מס עודף.

במקרה בו נרשמה זכאות להטבת מס שלא מומשה, צריך להגיש בקשה להחזרי מס.

החזר המס מתחלק לשני סוגים- החזר מס חיובי והחזר מס שלילי.

בדקנו עבורכם כיצד תוכלו לבדוק את זכאותכם להחזר מס שלילי.

 

החזר מס שלילי

החזר מס שלילי, הידוע גם כמענק עבודה\ מענק הכנסה, הוא למעשה מענק של כ-4000 ₪ שניתן מטעם רשות המיסים לעובדים המגיעים לתקרת שכר מסוימת. טווח הגילאים בו אפשר יהיה לקבל את המענק הוא 23-55 (מגיל 23 ומעלה יינתן לבעלי ילדים, ואילו מגיל 55 גם למי שאין לו ילדים).

 

חושב שאתה זכאי להחזר מס שלילי? זה הזמן לבדוק!

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיעשות במספר דרכים. ראשית, ניתן להגיש תביעה להחזר מס באופן עצמאי. הדבר מצריך הצגת תעודת זהות ושיק כאסמכתא לחשבון הבנק, אליהם יעבירו בהמשך את החזר המס. הבעיה בהגשה עצמאית היא שלרוב הבקשה תחזור, ותתבקשו לאסוף מסמכים שונים ולצרף אותם כאסמכתא לבקשה. אם אתם מנסים להימנע מהליכים בירוקרטיים ובזבוז של זמן, האפשרות שלכם היא לפנות לגורם מוסמך שינהל ויגיש את הבקשה עבורכם. כיום ישנן חברות שמתמחות בהחזרי מס, אשר מאוישות על ידי טובי העובדים בתחום המס. הם יבצעו עבורכם את כל העבודה, וילוו אתכם עד לנקודה בה תקבלו את החזרי המס. לקריאה נוספת אודות התהליך- https://indigofinance.co.il .

 

מי זכאי לקבלת החזר מס שלילי?

קבלת החזר המס השלילי מתחלקת בין שני פלגים באוכלוסייה: תושבי ישראל שכירים או עצמאיים בעלי הכנסה מעבודה תחת תנאים מגבילים, ועובדים בעלי מוגבלות שמלכתחילה נקבע להם שכר מינימום מותאם. לא תירשם זכאות להחזרי מס שלילי עבור שכיר שמקור הכנסתו הוא מעסק שבבעלות קרוב משפחה, ועבור שכיר שמי ממשפחתו הוא בעל שליטה בחברה .

 

מהו החזר מס שלילי מוגדל?

החזר מס שלילי מוגדל מתבטא במתן 150 אחוז מסכום ההחזר שנקבע, והזכאות לקבלתו נרשמת עבור הקבוצות הבאות באוכלוסייה:

  1. אימהות בעלות מקור הכנסה עם ילד אחד או יותר
  2. הורה בעל ילד אחד או יותר, אשר חי בנפרד מההורה השני ואמון על גידול הילד\ ים ועל פרנסתם.

מי שעונה על הקריטריונים הללו, צריך להגיש עדיין את הבקשה להחזר מס שלילי לרשות המיסים. במידה ואתם מוכרים ברשויות כחלק מאחת הקבוצות ותימצאו זכאיים להחזר, הוא יופקד במלואו בחשבון הבנק.

 

מחשבון וכסף