מהו נדל"ן דיגיטלי ואיך מרוויחים מזה כסף

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

נדל"ן דיגיטלי הוא הכינוי שרבים משתמשים בו, לתיאור נכסים דיגיטליים השייכים לאנשים פרטיים או לחברות שונות. הנכסים הדיגיטליים שעליהם מדובר הם למעשה אתרי אינטרנט, שהבעלים שלהם או החברה שהקימה אותם ולה הם שייכים, משתמשים בהם על מנת להפיק רווחים. מה מקור השם נדל"ן דיגיטלי? כיצד ניתן להרוויח כסף מנכס דיגיטלי, קרי מאתר אינטרנט? בשורות להלן נתמקד בנושא מעניין, שהחשיבות שלו בעולם העסקים נמצאת בתהליך רצוף של עלייה לאורך שני העשורים האחרונים לפחות.

 

נדל"ן דיגיטלי – על מה ולמה

כאמור, כל אתר אינטרנט הוא למעשה נכס דיגיטלי השייך באופן בלעדי למי שהשקיע בבנייה ובתפעול שלו. הכינוי נדל"ן דיגיטלי ניתן לאתרי אינטרנט, משום הדמיון הרב שבין כתובת של נכס נדל"ן לבין הכתובת של אתר באינטרנט. לכל נכס נדל"ן יש כתובת שניתן לתאר אותה בכמה דרכים – החל בשם הרחוב, שם העיר ושם המדינה וכלה בנקודת ציון טופוגרפית על פני המפה. באותה המידה, לכל נדל"ן דיגיטלי יש כתובת אינטרנט מדויקת, שאיננה יכולה להיות משותפת לשום אתר אינטרנט אחר. אמנם בשורת הכתובות באתר רואים לפעמים מילים ואפילו משפטים, אבל האמת היא שמדובר במספר סידורי קבוע, שמתורגם לשם מובן על ידי מערכות ההפעלה השונות. אתר האינטרנט שוכן בכתובת האמורה, ומכיל את כל המידע וכל המוצרים שהבעלים של האתר מציעים למכירה או מעמידים לרשות הגולשים.

 

אתרים

 

איך להרוויח כסף מאתר אינטרנט

אתר אינטרנט כמוהו כחנות לכל דבר – רק באינטרנט. אתר האינטרנט יכול להציע מוצרים או שירותים שונים, שהגולשים עשויים להתעניין בהם ולרכוש אותם. הבעלים של האתר יכול להציע מוצרים שונים כמתווך, או לרכוש מוצרים שונים, להקים מחסן שבו הוא יאחסן אותם ולשווק אותם ברווחים נאים לגולשים שרכשו אותם באמצעות האתר. במקרים אחרים, כל מה שהאתר מציע הוא רק מידע הנודע לנושא ספציפי. נושא כאמור יכול להיות ביטוחים, משכנתאות, נושאים רפואיים ואחרים. הגולשים המחפשים מידע מגיעים לאתר, צורכים את המידע ואם הוא מעניין אותם הם משאירים פרטים להמשך ההתקשרות. הפרטים עוברים לנציגים המטפלים בפניות הללו ומתרגמים אותן למכירה הלכה למעשה, קרי להכנסה כספית. דרך נוספת, אבל פחות מקובלת יחסית, הינה שילוב פרסומות בתוך האתר, שעצם הלחיצה עליהן על ידי הגולש מעניקה לבעל האתר תמורה כספית מהמפרסם. בתחילת שנות האלפיים זאת היתה השיטה המקובלת, אבל נכון להיום מספר קטן יחסית של אתרים עדיין משתמש בשיטה הזאת.

ואולם על מנת שנדל"ן דיגיטלי יוכל לשאת רווחים, יש צורך לקדם אותו ולהשקיע זמן, מרץ ומקצועיות במטרה להביא אותו למקום טוב במנועי החיפוש. גם אחרי שאתר אינטרנט מגיע למקום טוב, עדיין יש צורך להשקיע זמן ומאמץ במטרה לשמור על המיקום ולמנוע מהמתחרים להתברג במיקום גבוה ממנו. בדרך כלל, בעלי אתרים מניחים את נושא הקידום לאנשי מקצוע, תוך שהם מותירים לעצמם את הטיפול המקצועי בלקוחות פוטנציאליים שהגיעו לאתר, בצעו בו רכישה או השאירו את פרטי ההתקשרות שלהם.