מהן העבירות העיקריות שגיקים עושים במחשב

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

גיקים נוהגים "לשחק" במחשב על בסיס יום יומי, תוך שימוש בתוכנות מתקדמות. אלה עשויים לגלות בשלב מסוים שהפעולות הפשוטות לכאורה שהם מבצעים, נחשבות לעבירות פליליות. לאחרונה שמענו על מקרים שדומים לתיאור זה והחלטנו לרכז את כל הפרטים על עבירות אלה במקום אחד. הישארו כאן ותגלו תוך כמה רגעים אם ביצעתם עבירות מחשב לאחרונה.

 

הקדמה – תכירו את חוק המחשבים

חוק המחשבים נחקק בשנת 1995 במטרה להסדיר את הענישה בכל הנוגע לעבירות שבאות לידי ביטוי בפריצה של מחשבים. הצורך בחוק זה עלה באותה תקופה, כאשר המחשבים האישיים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מבתי אב שונים ברחבי הארץ. באותם ימים חלה עלייה ניכרת במספר עבירות המחשוב שהתבצעו על ידי גיקים והיא נמשכת לצערנו עד היום. בשורות הבאות נרכז בפניכם את 3 העבירות העיקריות שגיקים מבצעים בתדירות גבוהה:

דיני מחשבים

עבירה מספר 1: שיבוש פעולות תקינות של המחשב

החוק אוסר על ביצוע פעולות שעשויות לשבש או להפריע לפעולה התקינה של המחשב. מדובר במרבית המקרים בשימוש בתוכנה מתקדמת שמחדירה וירוס שחודר למידע שקיים בתוך המחשב, כך שניתן למשל לשנות קוד מקור בתוכנה או לתקוף את המערכת של המחשב, כדי להביא לעומס חריג על המשאבים שלה. מי שמכירים מקרוב סעיף 2 לחוק המחשבים, יודע שזו אחת מתוך כמה עבירות מחשב בסלולר שעשויות להוביל ל – 3 שנות מאסר.

 

עבירה מספר 2: חדירה לחומר שקיים במחשב אחר

גיקים עשויים לראות את החדירה למחשב אחר כסוג של משחק. שיחה קצרה עם עורך דין שעוסק בדיני עבירת מחשב תגלה שמדובר בעבירה פלילית שעשויה להוביל ל – 5 שנות מאסר. שכן, סעיף 5 לחוק המחשבים שהוצג לעיל, אוסר על חדירה למחשב אחר. נציין שהתחזות לאדם אחר ושליחת דואר אלקטרוני בשמו, נחשבת לעבירה שראוי להימנע ממנה.

 

עבירה מספר 3: מחיקת חומרים ממחשב אחר

העבירה השלישית שתוצג במדריך זה מופיעה בסעיף 6 לחוק המחשבים. נסביר שהסעיף מתמקד בהפצת וירוסים פוגעניים שעשויים להוביל בין היתר למחיקה של חומרים שקיימים על המחשב או לביצוע שינויים מהותיים בהם. מי שביצעו את הפעולה הזו, עשויים למצוא את עצמם במאסר שאורך בין 3 ל – 5 שנים!

 

ביצעתם עבירות מחשב? אל תשבו בחיבוק ידיים

בשלב זה אתם יודעים שעבירות מחשב הן לא עניין של מה בכך. מי שביצעו אותם, עשויים למצוא את עצמם מאחורי סורג ובריח. עליכם לפנות לעורך דין שבקיא בתחום במידה וגיליתם שביצעתם את אחת או יותר מהעבירות שהוצגו לעיל. שכן, זה יוכל ללוות אתכם לאורך ההליך המשפטי שצפוי לכם.

 

לסיום

אלה היו 3 העבירות העיקריות שגיקים עושים במחשב. בשלב זה אתם מכירים בהן מקרוב, כך שנותר לכם רק להימנע מהן, כדי שתוכלו להיות אזרחים שומרי חוק. נאחל בהזדמנות זו שתשתמשו בידע שלכם לפעולות חוקיות בלבד.

להתחייב על המחשב