מה ההבדל בין תמ"א 38 לפינוי בינוי?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

תחום ההתחדשות העירונית הפך להיות לשם דבר בישראל. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בהליכי התמ"א והפינוי בינוי שמתקיימים בערים רבות. נודע לנו לאחרונה כי חל בלבול בקרב תושבים רבים. שכן, יש מי שחושבים שמדובר באותו הליך, רק עם שם שונה. החלטנו לצאת עם מדריך מקיף בנושא שיעשה סדר לכל דורש, כדי להציג את ההליכים ולהראות את השוני ביניהם. הישארו אתנו ותצאו מעודכנים.

 

פנוי בינוי – מה זה?

אם אתם רוצים להבין את ההבדל בין השניים, עליכם להכיר תחילה בהגדרה של כל אחד מהם. נציין כי פינוי בינוי אלו פרויקטים רחבים שנועדו להרוס מהיסוד מבני מגורים ישנים. לאחר ההריסה של מבנים אלו, מתבצעת באותו מקום בנייה חדשה לחלוטין של מבני מגורים מודרניים.

ההליך מיושם בדרך כלל באזורי מגורים ישנים שיש בהם מספר רב יחסית של יחידות דיור. נציין כי האנשים שהתגוררו באותם מבנים זכאים לקבל ברוב המקרים דירה חדשה ומודרנית במתחם המגורים החדש שצפוי לקום במקום.

תמ"א 38

תמ"א 38 – מה זה?

תמ"א 38 אלה ראשי תיבות של הביטוי "תכנית מתאר ארצית 38". מדובר בעצם בפרויקט של התחדשות שמביא בסופו של דבר לחיזוק של מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. נציין כי ההליך מתבצע על ידי חברות שהוסמכו לתחום כמו למשל חברת טרא  שנחשבת לאחת החברות הטובות ביותר. פרויקטים אלו רלוונטיים עבור מבני מגורים מסוימים (כלומר, מבנים שקיבלו היתר עד לשנת 1980).

 

נו, אז מה ההבדל בין השניים?

ניתן לראות בבירור כי ההבדל המהותי בין שני הפרויקטים הללו נוגע לשינוי שעובר על המבנה. כאמור, בהליך של פינוי בינוי, הבניין צפוי להיהרס מהיסוד ובמקומו צפוי לקום בניין חדש. בהליך של תמ"א 38, הבניין נשאר במקומו והוא פשוט מקבל תוספות שישמרו עליו יציב. רגע לפני שנמשיך לפסקה הבאה, נציין בפניכם כי מדריך זה הינו מקוצר, למידע נוסף על פינוי בינוי מנוהל לחצו כאן ותגלו את כל האינפורמציה הכוללת בנושא.

תמ"א 38

גרים בבניין ישן ולא יודעים איזה הליך נכון עבורכם? יש מה לעשות!

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי כדי לראות איזה הליך הוא הנכון ביותר עבור הבניין שבו אתם מתגוררים, עליכם לדעת שיש באפשרותכם לפנות אל חברת התחדשות עירונית שתעניק לכם הכוונה מקצועית. ההמלצה שלנו היא לא להגיע אל חברה באופן אקראי, אלא לערוך בירור מעמיק אודותיה ברחבי הרשת. בעת הבירור, עליכם לבדוק כי החברה עומדת בתנאים הבאים:

  • חברה בעלת וותק רב
  • חברה בעלת ניסיון בשני התחומים
  • חברה שקיבלה מספר רב של המלצות מצד גולשים

 

השורה התחתונה

תמ"א 38 והליך של פינוי בינוי אלו הליכים דומים אך שונים. בשלב זה אתם כבר יודעים מה הדמיון והשוני בין השניים, כך שנותר לכם רק לבחור את ההליך המתאים ביותר עבור הבניין שבו אתם מתגוררים. נאחל לכם שתבחרו נכון ובהצלחה!

תמ"א 38