מה הן מערכות אוטומציה תעשיתיות?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כל מי שמתעסק בייצור נתקל בשנים האחרונות בצמד המילים הזה: אוטומציה תעשייתית. אם אתם עוסקים בניהול מפעל או בניהול עבודה במפעל, גם אתם חייבים להכיר את הביטוי הזה. הכנו לכם כאן מדריך מפורט שבו תמצאו את כל מה שאתם צריכים לדעת על אוטומציה תעשייתית. מהי? מה ההיסטוריה שלה? ומה היתרונות שלה בייצור תעשייתי?

 

מהי אוטומציה תעשייתית?

אוטומציה תעשייתית היא כינוי לשילוב של מחשבים ורובוטים בקו ייצור תעשייתי, ולמעשה כל עולם התעשייה והייצור המודרני לא יכול לעמוד בלי אוטומציה תעשייתית. אוטומציה תעשייתית קידמה מאוד את הייצור מבחינת היעילות והחיסכון, והרבה מפעלים אימצו אותה.

נכון שהיא לא חובה בכל עסק, אבל במקום שבו היא מתאימה, ומטמיעים אותה בצורה טובה, היא מרימה את העסק בכמה רמות למעלה. אם אתה רוצה ללמוד עוד קצת על התחום פשוט היכנס לקישור הזה לחץ כאן.

מערכות תעשייתיות

מהם היתרונות של אוטומציה תעשייתית?

לאוטומציה תעשייתית יש מספר יתרונות לא מבוטלים. אספנו כאן עבורכם כמה מהם על מנת שתוכלו להתרשם:

  1. מהירות ייצור – מערכות ייצור אוטומטיות עובדות הרבה יותר מהר מעובדים אנושיים, הן גם מסוגלות להגיב מהר יותר למצבי חירום או לכשלים, מה שמצמצם נזקים באופן משמעותי.
  2. התייעלות – אוטומציה תעשייתית מייעלת את הייצור מכמה בחינות. מכונה אוטומטית מדויקת, אמינה, ומהירה יותר מעובד אנושי. המכונות לא צריכות הפסקות או מנוחות, ויכולות לפעול ברצף ללא ימי חופשה או מחלה. הן גם לא צריכות תנאי סביבה כמו חימום או קירור.
  3. חיסכון – אוטומציה תעשייתית חוסכת הרבה מאוד כסף. היא מאפשרת לצמצמם את מספר העובדים במפעל, טועה פחות וגורמת לפחות נזקים. בטווח הקצר יש הוצאה משמעותית, אך הוא משתלם מאוד בטווח הארוך.

 

איך הכל התחיל?

למעשה ראשיתה של האוטומציה המודרנית טמונה כבר במהפכה התעשייתית של המאה ה- 18. מנוע הקיטור היה סוג של אוטומציה תעשייתית שייעל מאוד את הייצור והעבודה. בשלבים הבאים החלו לעבוד עם פסי ייצור חשמליים מה שהביא את היכולת לייצור המוני. בשלב הבא נכנסה לתמונה גם האלקטרוניקה.

האלקטרוניקה והמחשוב הביאו לפיתוח של מערכות מתוחכמות הרבה יותר. כיום אנו נמצאים בראשיתו או באמצעו של שלב נוסף. עולמות הביג דאטה, רובוטים משוכללים, ופיתוחים נוספים לוקחים את האוטומציה התעשייתית עוד שלב קדימה.

מערכות תעשייתיות

מהם הפיתוחים האחרונים בתחום האוטומציה התעשייתית?

בעשור האחרון אנו עדים להתפתחות טכנולוגית מואצת, ומקומה של האוטומציה התעשייתית לא נפקד ממנה. כיום ניתן לשלב במפעלים מצלמות תלת ממד משוכללות שמסייעות מאוד לייצור ולזיהוי פגמים. פיתוח נוסף הוא הוזלת בעלויות של רובוטים, ולצד ההתייקרות במחירי כוח אדם מדובר על התקדמות משמעותית.

 

סיכום

אוטומציה תעשייתית היא ללא ספק העתיד של עולם הייצור ההמוני. אם יש לכם מפעל ואתם עדיין לא שם, כדאי לכם מאוד להדביק את הפער.

מערכות תעשייתיות