מה זה דמפר למזגן?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

דמפר למזגן זאת יחידה שמותקנת במזגן, שהתפקיד שלה הוא למתן את יציאת האוויר מן המזגן לפי הצורך. במדינת ישראל החמה, תצרוכת החשמל בחודשי הקיץ היא עצומה, כאשר חלק גדול מן החשמל שמבוזבז בחודשים אלה בכל בית ובית בישראל נובע מהשימוש במיזוג האוויר.

לשימוש הזה יש מן הסתם גם עלויות גבוהות שבאות לידי ביטוי בחשבון החשמל בסוף החודש. דמפר למזגן בא לענות על הצורך שלכם לקרר את הבית בדיוק ברמה שאתם צריכים, וכך לחסוך בעלויות הקירור של הבית, ולשלם חשבון חשמל יותר נמוך.

 

שיא של נוחות

דמפר למזגן מאפשר לנו להרגיש הכי בנוח שאפשר בבית שלנו. בבית, לכל אדם יש צרכים אחרים הקשורים למיזוג האוויר. מן הסתם, לחלק מהאנשים טמפרטורה מסוימת תהיה נעימה בחדר, וטמפרטורה אחרת תהיה נעימה פחות. לעיתים זה משתנה גם על פי סוג הפעילות שאנחנו עושים.

לדוגמא, כאשר מדובר על עבודה בחדר מסוים, נרצה מזגן בטמפרטורה פושרת, ואילו אם מדוב רעל חדר שנמצא בו הליכון או שעושים בו איזשהו סוג של פעילות ספורטיבית, נרצה לכוון את המזגן לטמפרטורה קרה יותר. את זה אפשר לעשות באמצעות הדמפר למזגן.

דמפר למזגן

סוגי הדמפרים השונים

כאשר מדברים על דמפר למזגן, חשוב לדעת שיש שלושה סוגים עיקריים של דמפרים, שניתן להתאים לצרכן על פי הצרכים המיוחדים שלו, כאשר לכל אדם עשוי להתאים דמפר מסוג שונה.

 

דמפר ידני

דמפר ידני הוא דמפר פשוט שמופעל על ידי לחיצה על כפתור בשלט. לא מדובר על דמפר שצריך לכוון באמצעות הושטת יד, למען הסר ספק, אלא על דמפר שמכוון המשתמש בכל עת לפי ראות עיניו. באמצעות דמפר ידני אפשר לדוגמא לקבוע כי כרגע לא ממזגים חדר אחד בבית, אם לדוגמא אין בו אף אחד, אבל ממזגים חדרים אחרים שבאותה עת יש בהם אנשים.

 

דמפר אוטומטי

דמפר אוטומטי הוא דמפר שבו המשתמש מגדיר באילו מעלות הדמפר יפתח, ובאילו מעלות שנמדדות בזמן אמת בחדר, הדמפר ייסגר ותיפסק לתקופה מסוימת הזרמת האוויר הקר לחלל החדר. ניתן לכוון את ההגדרות של כל דמפר ודמפר ברחבי חדרי הבית, וכך לקבוע טמפרטורת מינימום ומקסימום בכל אחד מחדרי הבית באופן פרטני.

דמפר למזגן

דמפר חכם

דמפר חכם זה דמפר שיודע לכוון באופן אוטומטי את אופן זרימת האוויר בחדר כדי להגיע לתחושת מיזוג אופטימלית.

 

החשיבות של ניקיון הדמפרים

חברת ac clean air עוסקת בניקוי מזגנים בכלל, ובפרט היא עוסקת בטיפול וניקיון הדמפרים במזגנים. לניקוי של הרכיב הזה במזגן יש חשיבות גדולה במיוחד. כאשר הדמפר מלוכלך, בדומה לפילטרים של המזגן, פעולת המזגן נפגעת ויכולת הקירור שלו מתמעטת. נוסף על כך, כאשר יש לכלוך במזגן, מתפזרים בחלל האוויר פטריות וחיידקים המסוכנים לבריאות הנוכחים בחדרי הבית השונים.

דמפר למזגן