מה זה תעודת זהות בנקאית

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

השימוש בבנקים והפעילות השוטפת בשירותים השונים שהבנק מציע הם נחלת הכלל בעידן המודרני. כאשר אנחנו מגיעים לבקש הלוואה או כל פעולה אחרת – פעמים רבות מבקשים מאיתנו מידע בנקאי מסוים – תדפיסי עובר ושב למשל. עוד מונח חשוב ומשמעותי בעניין זה הוא תעודת הזהות הבנקאית.

במאמר זה אתחיל בהגדת תעודת הזהות, מה הם המרכיבים של תעודת הזהות, ובמה היא יכולה לשמש את לקוחות הבנק וכיצד ניתן להשתמש בתעודת זהות ביעילות המקסימלית.

 

מה כוללת תעודת זהות בנקאית?

תעודת זהות בנקאית כולל מידע רב שמצוי בידי הבנקים, ולמעשה הבנקים מעניקים ללקוחותיהם מידי שנה ושנה. המידע שנמצא בתעודת הזהות הבנקאית כולל בין היתר:

  1. מידע על נכסים של הלקוח.
  2. העמלות והריביות ששילם הלקוח לבנק.
  3. סך ההלוואות וההתחייבויות הפיננסיות שיש ללקוח.

 

מדובר במידע רב שיכול להיות מאוד שימושי על מנת לצייר תמונה מדויקת יותר בכל הנוגע להתנהלותו הכלכלית של מחזיק תעודת הזהות. לכן – מדובר במידע חשוב ששימוש נכון בו יכול להיות יעיל מאוד ולהסב רווחים רבים.

 

לתעודת הזהות הבנקאית ישנם ארבעה חלקים, שכל אחד מהם הוא מאוד משמעותי:

  1. החלק הראשון הוא המידע הכללי וה"יבש" אודות בעלי חשבון הבנק – שמו, תעודת זהות, כתובת, מספר חשבון הבנק, סוג החשבון וכל הנוגע למידע מן הסוג הזה. בתעודת הזהות הבנקאית יופיעו גם מורשי החתימה הנמצאים בחשבון זה ואם ישנו אפוטרופוס גם כן.
  2. החלק השני כולל מידע על סך הנכסים הכלכליים שיש ברשותו של בעל תעודת הזהות הבנקאית. על מנת לחשב את שווים, הבנק סוכם את יתרת העובר ושב, את תיקי ניירות הערך והמניות, את תוכניות החסכון והקרנות השונות המצויות תחתיו בנוסף למסגרות האשראי של בעל תעודת הזהות.
  3. החלק השלישי הוא מעין "תמונת מראה" לחלק השני שכן הוא כולל את סך הפעילויות בחשבון של בעל תעודת הזהות, ההפקדות שלו, המשיכות, ההלוואות וההתחייבויות הכלכליות השונות שלקח בעל תעודת הזהות. בעוד שבחלק השני נוכחנו לדעת מהי יתרתו, כאן ניתן לדעת ולראות כיצד מוציא את כספו וניתן לייצר ניבוי ויצירה של דפוסים שונים.
  4. החלק הרביעי של תעודת הזהות הוא חלק משמעותי מאוד שעליו רבים לא יודעים והוא דירוג האשראי של תעודת הזהות, מה שמכונה בפי מומחי הבנקים בתור BDI. הBDI ניתוח אנליטי של המידע שנמצא בחלקים שתיים ושלוש – באמצעות הניתוח הזה ניתן לדעת מהי היציבות הכלכלית, והסיכונים הקשורים בהתקשרות בעסקאות פיננסיות עם בעל תעודת הזהות.

 

האם ניתן לשנות את הBDI?

במידה ודו"ח הBDI שיוצא איננו מוצלח, הבנקים ירתעו מהתקשרות עסקית, עם זאת, הדוחות והנתונים משתנים מידי כמה שנים. במסגרת הזו ניתן לשנות את הנתונים באופן כזה שיאפשר לכם לקבל עסקאות טובות ומוצלחות יותר, לשם זה יש להיוועץ באנשי מקצוע.

כסף