מה עושים במקרה שניתוח רפואי הסתבך

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אף ניתוח לא מבטיח 100 אחוזי הצלחה, ולכן חשוב לפני כל החלטה שלנו לגשת לניתוח לבחון היטב את הסיכונים שעלול להביא עימו. לצד חישוב סיכויי ההצלחה שאנו מקבלים מחוות הדעת של הרופא, עלינו לזכור היטב כי לעיתים, פרט לאלו, ישנם סיכונים של טעויות וכן של רשלנות רפואית. וכן, במידה ואכן החלטנו לפנות לניתוח וקרה שנעשתה רשלנות רפואית, חשוב שנזכור, כי ניתן לתבוע על כך ולקבל את פיצוי בהתאם.

 

למה שניתוח יסתבך?

למרות התפיסה הקיימת כי רופאים יודעים את עבודתם עד לרמה בה אינם יכולים לטעות עד לכדי סיבוך ניתוח, אין זה נכון. רופאים הם בני אדם כמו כולם, ולכן בהתאם עלולות להתרחש טעויות, רק שבתחום זה ההשלכות יהיו חמורות מאשר בהמון תחומים אחרים. את הסיבוכים ניתן לחלק לשתיים: האחד, סיבוך כתוצאה מטעות אנוש או הופעת תופעות לא צפויות, והשני, סיבוך כתוצאה של רשלנות רפואית.

 

טעויות קורות

על אף הידע הרפואי הרב שנצבר במהלך השנים, ועל אף מיומנות הרופאים, עדיין קורות טעויות. הן אם בישראל והן אם במדינות מתקדמות אחרות, שכן לעיתים מתרחשים מצבים לא צפויים תוך כדי הניתוח עימם הרופא המנתח צריך להתמודד תוך זמן תגובה קצר ולצד שיקול דעת מרבי – אלו לא בהכרח ינחלו הצלחה שכן לעיתים מתגלות תופעות תוך כדי הניתוח שאינן פתירות ועצם הניתוח מחמיר את המצב.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בהגדרתה הינה מתן שירותים רפואיים ללא נקיטת מידת הזהירות הנדרשת והמצופה מהרופא, כאשר בהשלכה נגרם נזק למטופל אשר לא היה נגרם במידה והגורם המטפל לא היה נוהג בצורה בה נהג. במצב זה עלול להתרחש סיבוך, אשר היה יכול להימנע ולחסוך מהמטופל נזק וככל הנראה גם כאב.

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון תחומים רפואיים, וביניהם: כאמור ביצוע לקוי של פעולות כירורגיות וניתוחים, רשלנות רפואית בלידה, אבחון מאוחר של מחלות קשות, ועוד.

 

מה עושים במצב כזה?

במצב בו התרחשה רשלנות רפואית אכן יש מה לעשות, להגיש תביעה כלפי הגורם המטפל אשר גרם לנזק, אמנם התביעה לא תחזיר את המצב לקדמותו, אך אכן תוכל לסייע לנפגע באורח חייו הנוכחי. בכדי להוכיח רשלנות רפואית, על התובע להוכיח בבית המשפט את רשלנותו של הגורם המטפל.

בעניין זה קיימת על פי שיטת המשטר הישראלי פקודת הנזיקין, אשר קובעת את אופן הוכחת הרשלנות הרפואית – קיומו של קשר סיבתי בין הנזק שנגרם למטופל לבין הטיפול הרפואי שקיבל בו חרג הגורם הרפואי מסטנדרט הרפואה המקובל, הפר את חובתו.

כחלק מההוכחה, על התובע להציג את רשלנות הגורם המטפל באמצעות חוות דעת רפואית של רופא מוסמך ובעל ניסיון אשר תתמוך בטענותיו לאחר הניתוח ובחינת המקרה ויקבע כי מדובר ברשלנות רפואית.

 

סיכום

סיבוכי ניתוחים אכן מתרחשים ויש לקחת אותם בחשבון לפני כל ניתוח שאנו בוחרים לבצע. לצד זאת, חשוב לדעת את הזכויות המגיעות לנו במידה ונעשתה רשלנות רפואית, במקרה זה, אנו יכולים לתבוע על המקרה באמצעות חוות דעת של רופא מוסמך שיעיד על כך. כאמור אין זאת יחזיר את הגלגל לאחור אך לפחות יקל עלינו בהתמודדות עם הנזק.

על המקרה באמצעות חוות דעת של רופא מוסמך שיעיד על כך. כאמור אין זאת יחזיר את הגלגל לאחור אך לפחות יקל עלינו בהתמודדות עם הנזק. לעוד מידע בנושא רשלנות רפואית הכנסו לכאן.

ניתוח