מה שלא ידעתם על אוכל לכלבים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כלבים מהווים חלק נכבד ביותר מחיינו, ואנחנו במקרים רבים מחשיבים אותם בתור בני משפחה לכל דבר ועניין. אנחנו תמיד דואגים לתת להם את האוכל שמתאים להם ושיסב להם אושר ובריאות, ולרוב התוצאות מדברות בשם עצמן. אך יחד עם זאת, יש הרבה פרטי מידע מעניינים על האוכל שלהם שלא בהכרח אנחנו מכירים ביום יום ששווה להכיר ולדעת. הנה כמה עובדות שכנראה לא ידעתם על אוכל לכלבים.

 

יש כמות אדירה של סוגי אוכל לחיות בעולם

אוכל לחיות הוא אחד מהמוצרים בתחום חיות המחמד הכי מיוצרים בעולם. למעשה, בכל שנה מיוצרים יותר מ-8 מיליון טונות של אוכל לחיות ברחבי העולם, והם נכללים תחת יותר מ-15,000 מותגים שונים של אוכל. עובדה זו עלולה להקשות על היכולת לבחור מזון לכלבים. מרוב מגוון ואפשרויות שונות, כאשר כל אחת באה עם הערכים התזונתיים שלה, לא תמיד קל להבין איזה אוכל הכלב שלכם צריך.

אוכל לכלבים

כלבים עלולים לדחות אוכל שלא מכיל מספיק ערכים תזונתיים

ישנם סוגים רבים של כלבים שיודעים לזהות לפי הריח של המזון האם אוכל לכלב הוא מספיק מזין, בפרט כאשר מדובר על חוסר בחומצות אמינו. לכלבים יש חיישנים פנימיים בגוף אשר יודעים לחוש האם המזון שהם צורכים אכן טוב גוף שלהם. במקרה שבו המזון לא מכיל מספיק חומצות אמינו, הכלב עלול לדחות את אותו סוג מזון או לעיתים לאכול אותו בחוסר תאווה או תיאבון.

 

אוכל לכלבים חייב להיות מאוחסן בצורה טובה

אוכל לכלבים הוא מוצר רגיש; הוא מכיל ערכים תזונתיים רבים שעלולים להיות מאוד רגישים להפרעות חיצוניות. מדובר במיוחד על תופעת החמצון, אשר מתרחשת כאשר יש חשיפה רבה לחמצן. (במילים אחרות, חשיפה לאוויר הפתוח) החמצון משנה את ההרכב הכימי של אותם ערכים תזונתיים ופוגע באפקטיביות שלהם. לכן, חשוב לסגור את הכלי שבו אתם מאחסנים את האוכל של כלביכם כדי שיישמר כראוי.

 

כלבים נהנים מאוכל בצורה שונה מבני אדם

לכלבים יש כמות נמוכה משמעותית של בלוטות טעם בהשוואה לזו של בני האדם. אך יחד עם זאת, חוש הריח שלהם הרבה יותר מפותח מאשר חוש הריח של בני האדם. בעוד שלבני אדם יש כ-5 מילון חיישני ריחות, לכלבים יש כ-300 מיליון. משמעות עובדה זו היא שכלבים מקבלים הנאה מאוכל בעיקר האמצעות חוש הריח המפותח שלהם, ולא בעזרת בלוטות הטעם שלהם.

אוכל לכלבים

כלביכם לעיתים יאכלו ללא בקרה

חשוב לשים לב שאתם לא מאכילים את כלביכם יתר על המידה! האכלת יותר עלולה להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות קשות אצל הכלב, ואנחנו כמובן לא מעוניינים בכך.

 

לסיכום

קל להגיד שאוכל לכלבים הוא פשוט ושניתן לבחור אותו בקלות בחנות חיות, אך למעשה יש הרבה עומק מאחורי התעשייה הזו ובחירה באוכל המתאים עלולה להשפיע רבות על המשך חיי כלביכם.

אוכל לכלבים