כמה מימון בנקאי אפשר להשיג בשביל דירה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כיום, קניית דירה הפכה לחלום רחוק עבור רבים מן האנשים, ועליית שוק הדירות בשנים האחרונות לא עוזרת לכך. בדיוק בשביל זה, המדינה מציעה מימון בנקאי שיעזור לכם לכסות את ההון העצמי ולהחזיר אותה, לאט ובטוח תוך מספר שנים או חודשים. המשכנתאות והמימון הבנקאי שניתן להשיג עבור דירה מתנהלים בכמה רמות ושכבות והוא משתנה מאדם לאדם, ומסוג השקעה אחת לאחרת. ישנם מספר פרמטרים שמשפיעים על גודל המימון שתוכלו לקבל, כאשר הדבר תלוי במספר קריטריונים בניהם למשל מטרת הקנייה, האם מדובר בקנייה הראשונה או שאתם כבר מזיקים בנכס וכו'. כדי לדעת אם אתם מסוגלים למממן רכישה של נכס או עדיין לא, חשוב להבין כמה מימון אתם יכולים לקבל ומה הסיטואציה שלכם. לפניכם כל מה שחשוב לדעת כדי להבין יותר כמה מימון בנקאי אפשר להשיג בשביל דירה.

 

מה הוא בדיוק מימון בנקאי ומשכנתא?

משכנתא היא הלוואה מטעם הבנק, עבור רכישת דירה או קרקע. מאחר ומחירי הדירות גבוהים בימינו ורבים הם האנשים שלא מסוגלים להשקיע את כל הסכום בבת אחת – ניתן לקחת משכנתא מהבנק, שתעניק בעצם הלוואה ארוכת טווח, למשך חודשים או שנים. ישנם כמה מסלולי משכנתא וכל בנק מציע מסלולים אחרים וריביות אחרות על ההלוואה. על שכלל המשכנתא וההלוואה מוחזרת לבנק, הנכס למעשה בבעלותו של הבנק.

כמה מימון בנקאי אפשר לקבל מהבנק בשביל דירה?

היקף המשכנתא וההלוואה שמעניק הבנק עבור קניית הנכס, אינו יכול להגיע ל100 אחוזים כמובן, אך במקרים מסוימים עשוי להתקרב לכך במידה. ישנם מספר נהלים הנוגעים לגובה המשכנתאות, ולא כל בן אדם יוכל לקבל משכנתא בכל גודל שירצה. כדי לקבל משכנתא ולהתקבל למסלול מסוים, יש צורך לאישור מהבנק, שיינתן רק במידה והנתונים הפיננסים של מבקש ההלוואה נראים בטוחים וכדאיים עבורו. לפניכם מספר נקודות המשפיעות על היקף המימון שיתקבל מהבנק:

 

עבור רוכשי דירה ראשונה

היקף המשכנתא עבור רוכשי דירה ראשונה הוא גבוה וניתן לקבל מימון של עד 75 אחוזים מההון הנדרש עבור קניית הדירה. ההון ההתחלתי אינו גבוה כאן וצריך לעמוד על 25 אחוזים בלבד.

 

עבור רוכשי דירה שנייה או יותר

מי שכבר מזיק בדירה וקונה דירה נוספת, בין אם למגורים ובין אם להשקעה, תינתן משכנתא שמוגבלת ל50 אחוזים בלבד.

מה הם התנאים לקבלת מימון בנקאי עבור דירה?

כדי שהבנק יעניק מימון בנקאי לאדם מסוים, הוא צריך לחוש בטחון בכך שהלווה אכן יחזיר זאת ושיש בידו את המשכורות והאמצעים לעשות כן. לשם כך, ישנם מגוון דברים שהבנק בודק כדי לבטוח בלווה באופן הזה למשל: בדיקת ההון העצמי הקיים, הכנסות ותלושי שכר אחרונים, יציבות הלווים בעבודה שלהם וכו'. במידה וישנו אישור, המשכנתא יכולה להתקבל במגוון מסלולים שונים המובחנים על ידי הריבית, הצמידות למדד ולמט"ח ומסלולי ההחזרה השונים.

 

ערימת מטבעות ובית