מתי יש צורך בביקורת חשמל של חברת חשמל

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מערכת החשמל בבית פרטי או בבניין מגורים, היא אחד הנושאים הרגישים ביותר. הדבר נכון באופן כללי, ונכון שבעתיים כאשר מתבצעים שינויים או תיקונים משמעותיים בה. ביצוע תיקוני חשמל או עבודות חשמל על ידי מי שאיננו מוסמך לכך, הוא בגדר עבירה שהמבצע אותה עלול להיענש בחומרה. ואולם מעבר לעבודות חשמל רגילות, יש עבודות מסוימות שאחרי הביצוע שלהן יש צורך בביצוע ביקורת חשמל של חברת החשמל. מדוע חשוב כל כך לבדוק בצורה מקצועית את כל עבודות החשמל? אילו עבודות דורשות ביקורת של חברת החשמל? מי מבצע את הביקורת? בשורות להלן נעסוק בנושא שלמרות החשיבות שלו, רבים אינם מודעים למשמעויות שלו בכל הנוגע לבטיחות וחיי אדם.

 

החשיבות של בדיקות מקצועיות

בדיקה מקצועית של מומחה, חשובה בכל תחום הקשור בבנייה ושיפוצים. עובדה היא, שמדינת ישראל מעניקה חשיבות רבה להכשרה ולכישורים של קבלנים האמונים על ביצוע עבודות שונות בבניין, ביניהן עבודות תשתית ועבודות חשמל. ככל שהחשמל מסייע ותורם לאיכות החיים, הוא גם מסוכן וקטלני ועלול לפגוע באנשים תמימים, הן בתוך ביתם פנימה והן מחוץ לבית. בדיקה מקצועית של מומחה עשויה למנוע קצרים חשמליים שעלולים לגרום לדליקות, או למנוע התחשמלות שעלולה לגרום, ואכן גרמה לא פעם, למוות מיידי של מי שהתחשמל. ההשלכות של חיבור בלתי מקצועי לחשמל, או לחילופין ביצוע ניתוק בלתי מקצועי של חיבור קיים, עלולות להיות חמורות. הדבר המסוכן ביותר בחשמל הוא העובדה שביצוע חיבור חשמלי נראה דבר של מה בכך, למי שלא מבין ולא מכיר את הכוח ההרסני והקטלני של חשמל. בדיקה פשוטה של מומחה, האורכת מספר דקות, יכולה למנוע אסון, פגיעות ברכוש ופגיעות בנפש.

חשמלאי בעבודה

מתי ובאילו מקרים נדרשת ביקורת מקצועית

באופן עקרוני, מומלץ הן לבעלי דירות והן לוועדים בבנייני מגורים, להזמין מדי פעם בפעם ביקורת של חברת חשמל באמצעות חשמלאי מקצועי ( לפרטים נוספים על הזמנת בדיקה מחברת החשמל). הביקורת כאמור עשויה לגלות בעוד מועד תקלות שעלולות לסכן את הדיירים והאורחים בבניין. עם זאת, ישנם מקרים בהם הזמנת ביקורת של חברת חשמל היא הכרחית. עם המקרים הללו ניתן למנות התקנה של לוח חשמל חדש, הן בבית פרטי והן לוח חשמל של בניין מגורים. המדובר הן בהתקנה בבית חדש והן בהתקנה של לוח חשמל אחרי שיפוצים. בנוסף, אם מותקן בבית פרטי או במבנה כל שהוא חיבור תלת פאזי, במקום חיבור חד פאזי שהיה נהוג בעבר, גם אז יש להזמין ביקורת של חברת החשמל. חיבור תלת פאזי פירושו שניתן להשתמש בבית במכשירי חשמל בעלי עוצמה גבוהה, ולפיכך התקנה לא מקצועית של חיבור כזה עלולה לגרום לקצר חשמלי במקרה הטוב, ולאסון של ממש במקרה הפחות טוב. את הביקורת יכול להזמין אך ורק חשמלאי מוסמך ולא ניתן להזמין אותה באופן עצמאי. מומלץ להתכונן מראש לביקורת, לבצע בדיקה מקצועית של מערכת החשמל בבית ולתקן תקלות שהתגלו. זאת, במטרה לעבור את הבדיקה בשלום.