האם ניתן להגיש החזר מס באופן דיגיטלי?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אנשים רבים בארץ אינם יודעים את זכויותיהם. מצב זה גורם לכך שישנם כספים רבים להם אתם זכאים על פי דין, אולם אינכם מנצלים אותם, וזאת רק מפני שאינכם יודעים את הזכויות שלכם. אחת הרשויות אשר מחזיקה אצלה כספים רבים בהם הזכות נתונה לאזרחים היא רשות המסים. רבים חושבים לעצמם כי מימוש הזכויות מול רשות המסים הוא מסובך וכרוך בכאב ראש. עם זאת, כיום ישנה אפשרות לביצוע החזר מס באופן דיגיטלי. בפסקאות הקרובות נציג אפשרות זו. 

 

בדיקת הזכאות

השלב הראשון בדרך למימוש זכויותיהם מול רשות המסים הוא בדיקת הזכאות. כלומר, לפני שמתחילים בהליך מימוש זכות יש צורך לוודא כי הנכם זכאים לקבלת הזכות. המצבים המזכים בזכות להחזר מס קבועים בחוק. ההבנה האם אתם עומדים בהגדרות החוקיות עשויה להיות מעט מורכבת למי שאינו מצוי ברזי העניין. ניתן למנות, באופן כללי, מספר עילות – שינוי בגובה ההכנסה, החלפת מקום עבודה, פטור בגין שירות צבאי או לאומי, ילד חדש במשפחה, מעבר ליישוב מגורים בו קיים פטור ממס וכו'.

 

איך מגישים החזר מס?

כיום ניתן להגיש החזר מס און ליין אולם בעבר אפשרות זו לא הייתה קיימת. מי שעמד בתנאי הזכאות להחזר מס היה נאלץ לפנות פיזית אל סניף רשות המסים אליו הוא משויך. כיום, היכולת להסתייע בשירותי הדיגיטל, ללא צורך בלצאת מהבית, ביצוע הדפסות ותיוק של כל הניירת, בוודא מקלה מאוד על מי שרוצים לבצע החזר מס. יש להדגיש, הגשת החזר מס אינה מזכה בוודאות בהחזר כספים בפועל. כלומר, ייתכנו מצבים בהם ניכויי המס וההחזר שלהם התבצע במסגרת תלושי השכר השוטפים ואינכם מודעים לכך. לכן, נכון יהיה אילו תעמיקו בבדיקת הזכאות.

 

איך להתמודד מול רשות המסים

ההתמודדות מול רשות המסים עשויה להיות קשה ומורכבת. בסופו של דבר, מדובר ברשות ממשלתית מסועפת ומורכבת המושתתת על תילי תילים של חוקים, נהלים ופרוצדורות. לכן, נכון יהיה אילו תפנו להסתייע בחברה חיצונית ולא תתמודדו מול המערכת הזו בגפכם.

 

מקצועיות חוסכת זמן

מעבר לכך, מלבד הנוחות, זמני ההמתנה בעבודה מול רשות המסים יכולים להיות ממושכים ביותר. המשמעות היא כי כל טעות בהגשת המסמכים או בבדיקת תנאי הזכאות יכולה לעכב את ההחזר שלכם לתקופה ממושכת, וזאת ללא צורך ממשי.

 

סיכום

בסופו של דבר, אתם עשויים להיות זכאים להחזר של מסים מרשות המסים אך אינכם מודעים לכך. החוק קובע רשימה ארוכה של עילות ותנאים לקבלת החזרי מס, אולם רבים מוותרים על כך, בעיקר מפני שאינם מודעים לזכויותיהם. כיום, האפשרות להגיש בקשה להחזר מס באופן דיגיטלי פתוחה בפניכם, ונכון יהיה שתעשו זאת תוך הסתייעות בחברה מקצועית אשר תוכל לזרז עבורכם את ההליכים ולהכווין אתכם לביצוע החזר המס בדרך היעילה והמהירה ביותר.

ניירות ומחשבון