נשארים מותאמים: החשיבות שבהתאמת האתר למסכים השונים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אתם בטח חושבים לעצמכם עכשיו, "כמה התאמת האתר למסכים חשובה?", אבל אתם לא תאמינו, אתר לא מותאם הוא אחת הסיבות לנטישה אתר, לתדמית שלילית ואפילו להרגשה שהאתר לא מהימן. מה זה התאמת מסכים ולמה היא חשובה לכל אתר? כל מה שצריך לדעת במאמר שלפניכם.

 

מה זה התאמת אתר למסכים שונים?

כחלק מתהליך בניית אתרים לעסקים, אחד הדברים החשובים ביותר לחווית הלקוח זה התאמת המסך. קיימים המון סוגים של מסכים, תחשבו בכמה מסכים אתם עושים שימוש מדי יום. קמתם בבוקר, המסך הראשון – הסמארטפון שלכם. תחשבו כמה סוגי סמארטפונים יש וכמה גדלי מסך שונים קיימים.

טאבלט שונה לחלוטין בגודלו ממסך הטלפון ואפשר להשתמש בו לאורך ולרוחב, בעצם שני מסכים שונים. מסך המחשב שלכם בעבודה, גם הוא שונה בגודלו, בקיצור הבנתם.

על מנת שהאתר שלכם יתאים לכל סוגי המסכים, תוכלו להכין אתר רספונסיבי. המשמעות של זה היא, שיהיו שני עיצובים שונים לאתר, אחד רוחבי ל-Desktop והשני אורכי ל-Mobile. ההתאמה הרספונסיבית תעשה כל פעם באופן שונה, בהתאם לגודל המסך. רק בשביל לסבר את האוזן, הבנצ'מרק באתרים הוא שכ-97% מהגולשים בממוצע גולשים מהמובייל. נתון לא כל כך מפתיע, בהתחשב בעובדה שאנחנו עושים המון שימוש בסמארטפונים שלנו.

בניית אתרים לעסקים

חשיבות התאמת האתר למסכים שונים

אוקיי, אז הבנתם מה זה התאמת מסך וגם מה הוא אתר רספונסיבי, אבל למה זה כל כך חשוב?

 

1 | חווית גלישה

בראש ובראשונה, חווית גלישה. אתר לא מותאם עלול לייצר נטישה מהאתר. לדוגמא, הקפצתם פופ אפ לגולש, אבל במסך שלו, אין לו יכולת ללחוץ הל ה-X ולצאת, כי הוא לא מותאם למסך שלו. הלקוח בעצם לא יוכל להמשיך לגלוש באתר וינטוש.

 

2 | חוסר אמינות

תחשבו שאתם עושים חיפוש בגוגל, עולה לכם אתר וכאשר אתם נכנסים אתם מרגישים כאילו כלום לא במקום, או כמו שהוא אמור להיות. זה מייצר אצלכם הרגשה של עסק "קיקיוני". האתר שלכם הוא כרטיס הבוקר שלכם והוא צריך להיות כמה שיותר מושלם.

בניית אתרים לעסקים

3 | פגיעה ביחס ההמרה

כאשר גולשים יכנסו לאתר בו חווית הגלישה שלהם לא טובה ויש תחושה של אתר לא מימן, הסיכוי להמיר את הגולש פוחתת בהרבה.

 

בצעו QA

יש לכם אתר? אנחנו מזמינים אתכם לבדוק אותו עוד היום ב-3 מסכים שונים: מכשיר נייד, מחשב נייד וטבלט. תגלשו בו כמה דקות, היכנסו לראש של הלקוח הפוטנציאלי שלכם ותרגישו את חווית הלקוח שלו. גיליתם באגים? מעולה, טפלו בהם כדי לייצר לגולש חוויה טובה יותר ואולי, הוא אפילו יהפוך ללקוח חדש.

 

לסיכום

במאמר דיברנו מה זה אתר רספונסיבי ולמה התאמת האתר למסכים השונים חשובה, גם בחווית הגולש, גם באמינות האתר וגם בסופו של דבר, בהמרת הגולש ללקוח.

בניית אתרים לעסקים