מה ההבדל בין סוגי המנעולים השונים לאופנוע?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

יש לכם רישיון לאופנוע ואתם רוצים להגן עליו מפני גניבות? הצעד הראשון הוא לרכוש מנעול איכותי, מהסוג שלא ניתם לפרוץ בקלות. איך בוחרים מנעול מתאים ומה ההבדל בין המנעולים השונים? לפניכם כל מה שצריך לדעת על מנת להשאיר את האופנוע הרחק מזווית הראיה, ולהיות שקטים.

 

מנעול לאופנוע

ממש כמו קסדה לאופנוע גם מנעול הוא פריט שכדאי להשקיע בו ולא ללכת דווקא על הזול ביותר. זהו המחסום הראשון (ולפעמים היחיד) שעומד בין האופנוע שלכם למי שרוצים לגנוב אותו ולכן כדאי לבחור מנעול מתאים – כזה שמתאים לסוג האופנוע שלכם והמקומות בהם אתם נוהגים להשאיר אותו ללא השגחה. בהקשר זה, חשוב כמובן להקדיש תשומת לב למקומות בהם אתם חונים.

מנעולי אופנוע

סוגי מנעולים

יש סוגים רבים של מנעולים וכל אחד מתאים לצרכים שונים. בנוסף לסוג האופנוע, חשוב להתייחס גם למותג, איכות והן לבצע סקר שוק, על מנת לבחור את המנעול שמתאים לכם.

מנעול שרשרת: שרשרת פלדה עבה (10-16 ס"מ) וכבדה, אותה נהוג לקשור לעמודים וכד'. גם המנעול עשוי פלדה והקומפלקס כולו אמור להיות חסין בפני התכה, קידוח, ניסור וחיתוך.

מנעול דיסק: מנעול דיסק לאופנוע מונע מהאופנוע לזוז, בכך שהוא יושב על צלחת הבלימה, עם או בלי חיישני אזעקה. זהו מנעול קטן וקל משקל, עשוי קריפטונייט או פלדה מחוסמת.

מנעול כבל: סיבי פלדה סביבם ציפוי פלסטיק היוצרים כבל קל משקל ונוח לנשיאה. אמנם בקצה הכבל ישנו מנעול עם פתיחה ייחודית אך מנעול זה נחשב יחסית קל לפריצה.

מנעול עוגן: מנעול המקובע היטב לקיר בטון או לקרקע, ממנו יוצאת טבעת פלדה אליה מחברים מנעול שרשרת בדרך כלל. פתרון יעיל לבעלי חניה קבועה בבית או בעבודה.

 

הגודל לא קובע, אבל האיכות כן

כפי שציינו, יש מנעולים גדולים וקטנים וכל אחד ראוי שיבחר לפי צרכיו ועדיין, על איכות לא מתפשרים, במיוחד לאור העובדה כי אופנועים וקטנועים נגנבים הרבה יותר (ובקלות רבה יותר) לעומת רכבים והסיכוי להשיב את האבדה, כמעט אפסי. לכן, השקיעו במנעול איכותי וביטוח מקיף.

בכל אחת מהקטגוריות שמנינו מעלה ישנם מנעולים איכותיים יותר ופחות, אך ככלל מדובר על שילוב בין חוזק (כמה הוא חסין מפני חיתוך וכד' והן מפני פגעי מזג אוויר) ומראה. בנוסף, כדאי להתייחס למשקל ולנוחות הנעילה ולא לשקול לבצע סקר שוק לפני סגירת העסקה.

 

מדובר בהוצאה לא זולה, איך אפשר להוזיל אותה?

יש כמה דרכים להוזיל עלויות, אך כלל המפתח הוא –

  • להכיר את האופציות שעומדות לרשותכם.
  • לבחור מנעול שמתאים לצרכים שלכם.
  • לבצע סקר שוק.

לסיכום, מנעול לאופנוע יכול לעלות בסופו של דבר לא מעט כסף, אך אם המשמעות היא שהאופנוע ישאר בידיים שלכם – זה שווה את זה.

מנעולי אופנוע