האם עבירות מחשב ואינטרנט מתרחשות גם בטלפון החכם?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כל מכשיר עם חיבור לאינטרנט מאפשר לבצע עבירות סייבר כאלה ואחרות.

החוק אפילו לא מבחין בשאלה מאיזו מכשיר בוצעה העבירה, היות ואין לזה משמעות או רלוונטיות עבור התיק.

עם זאת, אפשר להתייעץ עם עורך דין בשביל לבדוק בכל זאת אפשרות להשתמש בנתונים כאלה כדי להקל על העונש

עבירות שמתבצעות דרך המחשב עלולות להיות לא פחות חמורות ומסוכנות מעבירות פנים מול פנים. בעידן הנוכחי, ברור שגם עבירות אינטרנט מגיעות אל הרף העליון והמקסימאלי של הדין הפלילי ושבגינן אפשר לקבל עונשי מאסר ארוכים וממושכים.

יתרה על כך, מדובר על עבירות שכוללות בתוכן גם את עבירות הצווארון הלבן, גם מגוון רחב של עבירות מין, גם עבירות רכוש וגם עבירות אזרחיות. לכן גם מבחינת החוק, החומרה או הטכנולוגיה לא משחקים תפקיד – אלא רק חומרת ואופי העבירה.

 

הבדלים בין סוגי מכשירים שבהם אפשר להשתמש

הנקודה החשובה ביותר שאותה צריך לזכור לגבי עבירות מחשב ואינטרנט היא שלא אמורה להיות משמעות לשאלה מאיזה מכשיר הן בוצעו. היות ואפשר להתחבר לאינטרנט ממגוון רחב של מכשירים, מה שהחוק בודק זה איזו פעולה בוצעה ולא מאיפה היא הגיעה.

במילים אחרות, אותן סוגים שונים של עבירות מחשב ואינטרנט יכולות להתבצע גם מהטלפון החכם, גם מהמחשב הנייח, גם מהמחשב הנייד, גם מהטאבלט ואפילו מהשעון. היות ויש יותר ויותר מכשירים חכמים שנמצאים סביבנו ומחוברים לאינטרנט, היצע האפשרויות כמעט אינסופי.

 

מה בכל זאת המשמעות של סוג המכשיר?

מה שכן צריך לשים לב אליו זה האופן שבו משתמשים במכשיר שממנו בוצעה לכאורה העבירה, כדי לקבוע את אשמת החשוד. אם עורך דין פלילי למשל מצליח להוכיח שלחשוד אין גישה אל המכשיר שממנו בוצעה העבירה ושמתועד במחשבי החקירה והמשטרה, יכול להיות שיהיה אפשר להסתפק בזה על מנת לשמוט את הקרקע מתחת לטענות של התביעה.

סוג המכשיר משפיע על האופן שבו החקירה מתבצעת ועל הדרך שבה אוספים את הנתונים. כיום למשל קשה יחסית לחלץ נתונים מתוך טלפון נעול או מאובטח, אך קל יותר לעשות את זה ממחשבים של מקומות עבודה ומוסדות ציבור. אז בהיבט הזה, אכן יש משמעות מסוימת לשאלה מאיפה העבירה בוצעה.

 

החשיבות של עורך דין מקצועי

כל האמור לעיל נועד על מנת להבליט את החשיבות של התייעצות עם עורך דין מקצועי, מנוסה ואמין. בעידן של היום, לא מספיק להחזיק בידע על סדר הדין הפלילי. אם רוצים להפוך את הידע הזה לכלי עבודה, חשוב לעקוב אחר ההתפתחות הטכנולוגיות.

כך במידת הצורך משתמשים בידע טכנולוגי כדי להסביר כיצד עבירות מחשב ואינטרנט מתרחשות, או באיזה נסיבות יש להפחית בגינן את העונש. בפועל, זה התפקיד האמיתי של עורך דין ומכאן החשיבות שלו.

 

כלי משפטי