פטורים ממס הכנסה להורים יחידים: מה שאתה צריך לדעת

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

יש לא מעט הורים יחידים שמגלים ביום בהיר אחד כי הם זכאים לקבלת הטבות מסוגים שונים. הדבר נודע לנו לאחרונה, כשמצאנו את עצמנו משוחחים עם הורים יחידים על זכאות להטבה ממס הכנסה. התרחיש גרם לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם הטבות ופטורים שונים. בחרנו לפתוח את המדריך הראשון בנושא מס הכנסה, משום שזה הנושא שהביא אותנו להחלטה המדוברת. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל האינפורמציה החיונית בנושא.

 

תכירו קודם כל במושג החשוב "נקודות מס"

בחרנו שלא להתעכב בהסברים על החזרי ותשלומי מס, בגלל שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם מכירים בנושא זה מקרוב. הפסקה הנוכחית תציג בפניכם הגדרה חשובה שאתם צריכים להכיר לפני הכול. מדובר כמובן בנקודות מס. נקודות אלו נקראות לא פעם כנקודות זיכוי והן מאפשרות לחשב את גובה ההחזר שמגיע לכם בהתאם לחוק. עליכם להכיר בנקודות אלה, כדי שתוכלו לדעת כבר עכשיו שיכול להיות שתהיו זכאים לקבלת הטבה, אך לא לפטור מלא.

פטורים ממס הכנסה

כך תדעו אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה

סעיף 40 ב1 לחוק קובע שהורה יחיד יכול לקבל הטבה או פטור ממס הכנסה בהתאם לנקודות המס (אלו שצוינו בפניכם לעיל) ללא קשר למספר הילדים שיש לו. כאשר הטבה זו מגיעה למי שיש להם ילדים בני פחות מ – 19 שנים. ראוי לציין כי החוק לא מבדיל בין המינים. כך שגבר שמגדל את ילדיו באופן עצמאי, צפוי לקבל החזר בדומה לאישה במצב דומה.

 

מה עליכם לעשות כדי לממש את ההטבה?

מי מכם שרוצים ליהנות מההטבה המדוברת, צריכים קודם כל למלא טופס 101 (ניתן להשיג אותו באינטרנט) ולמסור אותו לידי המעסיק. שימו לב – אם אתם בעלי עסק עצמאי, עליכם למלא טופס שמספרו 1301 שנקרא "דין וחשבון שנתי". לאחר מכן, תצטרכו להעביר את הבקשה למשרדי מס ההכנסה שנמצאים בקרבת מקום המגורים שלכם.

פטורים ממס הכנסה

רוצים לחסוך לעצמכם את הטרחה? יש מי שיעזור

אם אתם מעדיפים לחסוך לעצמכם את הזמן, כדאי שתדעו שיש מי שיכול לעזור לכם. פנייה אל יועץ מס או חברת זכויות מוסמכת, תאפשר לכם להגיש את הבקשה תוך מינימום מאמץ. כל שעליכם לעשות זה לחפש חברה או בעל מקצוע מוסמך ומומלץ בתחום וליידע אותם אודות מצבכם המשפחתי. נציין כי אנו ממליצים לערוך בירור מעמיק ברשת טרם הבחירה. תוכלו לקרוא חוות דעת אודות הגורם הנבחר באמצעות גלישה באחת הפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • אינסטגרם
  • פייסבוק

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את כל הפרטים החשובים שנוגעים לקבלת הטבה או פטור ממס הכנסה להורים יחידים. בשלב זה אתם מכירים באינפורמציה החיונית בנושא, כך שנותר לכם רק להגיש את הבקשה בדרך המתאימה לכם וליהנות מהטבה משמעותית.

פטורים ממס הכנסה