פטור ממס הכנסה – כל היתרונות

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

פטור ממס הכנסה מחולק במדינת ישראל לפי החוק לאנשים שעומדים בתנאי זכאות שונים. למשל, אנשים עם נכות חמורה, המוגדרת בחוק, יכולים לקבל פטור ממס זה. לכל מדינה יש את הצורה בה היא ממסה את האזרחים שלה, אך מס הכנסה היא אחת השיטות הנפוצות ביותר למיסוי. פטור ממס הכנסה טומן בתוכו יתרונות רבים, אותם נסקור בפניכם.

 

פטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא מס שמרגיש כמעט כל אזרח עובד במדינה, או כל אזרח שמייצר הכנסה ממקור כלשהו. אם אנחנו מייצרים הכנסה העומדת על סכום מסוים, המדינה קובעת שאחוז כלשהו מאותו סכום יועבר אליה.

המדינה מאפשרת קבלת פטור ממס הכנסה לאזרחים שונים, בהתאם לנקבע בחוק. במרבית המקרים, פטור כזה מוענק לאזרחים בעלי דרגות נכות חמורות. פטור ממס הכנסה טומן יתרונות רבים אפשר לנצל.

 

אפשרויות חיסכון גדולות יותר

מכיוון שהמדינה לא ממסה את ההכנסה של מי שיש לו פטור כזה, הוא יכול לחסוך את הכסף שלו בצורה הרבה יותר רחבה. אם בסוף כל חודש לא נשאר לכם מספיק כסף בשביל לחסוך אותו, עם פטור ממס הכנסה תוכלו לנצל את סכומי הכסף שחסכתם בצורות שונות.

הדרך הפשוטה ביותר היא לשמור את סכומי הכסף שנחסכים מדי חודש, למטרות שונות. בנוסף, ניתן להפקיד את הכסף בפיקדון כלשהו, או במוצר פיננסי אחר, כמו קופת גמל. ניתן להשקיע גם בשוק ההון ובכך לייצר תשואה לכסף שנחסך.

 

יכולת לסגור את החודש

לצערנו, ישראלים רבים לא מצליחים לסגור את החודש. תשלומי שכירות, חשבונות, הוצאות על מזון, חשמל, מים, ארנונה וביגוד, שוחקות את העובר ושב. פטור ממס הכנסה נותן עוד "אוויר לנשימה" במובן הזה. מכיוון שלא נלקח מס, יש יותר כסף בחשבון הבנק, אותו אפשר לנצל לאותן הוצאות ותשלומים. לאנשים מסוימים הפטור הזה יכול לעשות את ההבדל בעניין הזה.

 

יכולת גבוהה יותר לסגור את המינוס

אתם נמצאים תקופה ארוכה במינוס בחשבון הבנק שלכם? הסיטואציה הזאת היא לא נעימה ולא זרה לישראלים רבים. סגירת מינוס היא חישוב פשוט של הגדלת ההכנסות והקטנת ההוצאות. במידה ואתם לא מצליחים להקטין את ההוצאות שלכם באופן משמעותי, פטור ממס הכנסה יכול לאפשר לכם להגדיל את ההכנסות שלכם.

לא תצטרכו לשלם מס למדינה בקבלת השכר שלכם, מה שיפנה מאות שקלים ואף אלפי שקלים בחודש לסגירת המינוס. בין אם מדובר על מינוס גדול או קטן, עם ההכנסה הזאת תוכלו לסגור אותו בפרק זמן מסוים.

פטור ממס הכנסה