פיצויים מהעבודה בעקבות תאונה בעזרת עו"ד תאונות עבודה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כל אדם הנפגע בעבודתו או בדרך אליה וממנה ואינו מסוגל לעבוד – זכאי לדמי פגיעה במקרה של נכות, הוא רשאי לתבוע את הגמלה. על שיעור דמי הפגיעה וכיצד תובעים פיצויים מהעבודה בעזרת עו"ד תאונות עבודה – במאמר הבא.

 

שיעור דמי הפגיעה מביטוח לאומי

מי שהוכר כנפגע תאונת עבודה ואיבד את היכולת לעבוד בעבודתו או בעבודה אחרת רשאי לקבל דמי פגיעה. גם אם הפגיעה מוכחת כמחלת מקצוע ולאו דווקא כתאונה כמו נפילה, פגיעה מציוד וכד' ומוכרת כתאונת עבודה, לא משולמים לנפגע ימי מחלה מהעבודה, אלא מביטוח לאומי, למעט עד היום הרביעי במידה והעובד נעדר מתחת ל-12 ימים ועל יותר מכך המעסיק משלם דמי המחלה עד היום התשיעי. ביחד עם זאת כאשר מדובר על נכות כתוצאה מתאונת עבודה, הנפגע רשאי לתבוע את מקום עבודתו גם אם חזר לעבוד וגם אם שולמו לו דמי הפגיעה. בין אם העובד שכיר ובין אם עצמאי וזכאי לדמי פגיעה הם ישולמו רק עבור 13 שבועות בשיעור של 1,114 ש"ח נכון לשנת 2021. החישוב של ביטוח לאומי כולל כל מיני תנאים לכך אם העובד זכאי ל-75% מההכנסה או 100% בהתאם לאישורים שמגיש העובד בתביעה. בנוסף, ישנם עובדים הזכאים לדמי פגיעה מופחתים על אובדן כושר עבודה חלקי בהתאם לאישורים הרפואיים אותם הם מגישים.

 

זכויות העובד בעבודה

בזמן קבלת דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי לא מנוכים לעובד ימי מחלה למעט הנהוג בחוק ובמקרה של נכות הוא יכול להגיש תביעה לעבודה גם אם חזר לעבוד. בנוסף לכך, העובד רשאי לתבוע את ביטוח התאונות האישיות שלו ולקבל פיצוי או להגיש תביעת נזיקין. ניתן לפטר אותו מהעבודה במידה ואינו יכול לעבוד אך רק לאחר בירור מעמיק שאכן אינו מסוגל לחזור יותר לעבודה. גם פיטורים הנעשים שלא כחוק לנפגעי עבודה נושאים בפיצוי כספי גבוה. במקרה של נכות בשיעור של 75% וחוסר יכולת לעבוד, ניתן אף לתבוע את הביטוח הפנסיוני ולקבל קצבה. יתרה מכך, כאשר המעסיק לא מספק לעובד אמצעי מיגון כנדרש או הדרכה, ניתן לתבוע את ביטוח המעסיק הנקרא "חבות מעבידים" על רשלנות. על מנת למצות את כל הזכויות הן מהעבודה והן מהביטוח הלאומי והביטוחים האחרים, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה הבקיא בתחום ובעל ניסיון בתביעות מסוג זה. באתר https://www.df-law.co.il/עורך-דין-תאונות-עבודה/ ניתן למצוא עורך דין מומלץ בתחום.

 

תביעת המעסיק

רשלנות של מעסיק עלולה לעלות לו ביוקר במקרה והעובד מוכיח שתאונת העבודה קרתה כתוצאה מרשלנות והיא זו שאחראית על פגיעתו בקשר ישיר. אם למעסיק יש ביטוח חבות הוא ישלם השתתפות עצמית לחברת הביטוח שלו והם יזכו במלוא הפיצוי את העובד. במידה ואין לו ביטוח כזה והעובד מגיש נגנו תביעה על רשלנות, אזי הוא בבעיה רצינית מכיוון שהפיצוי הוא גבוה מאוד.

תאונות דרכים