פתרונות נשימה טכנולוגיים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בשנים האחרונות הטכנולוגיה השתנתה והתפתחה בצורה משמעותית, והחלה לתפוס מקום בכל חלק בחיינו. בין אם מדובר בתקשורת או אופנה, מתמטיקה או אפילו פתרונות טכנולוגיים למצבים רפואיים. הטכנולוגיה החלה לקחת חלק חשוב במערך הרפואה של ימינו, ופתרונות למצבים רפואיים הפכו מקשים ומסובכים לשימוש ליעילים ופשוטים. 

 

תהליך הנשימה – איך זה מתרחש?

תהליך הנשימה – אוויר נכנס אל הריאות, חמצן נספג אל הדם בעוד פחמן דו-חמצני יוצא ממנו והלאה אל מחוץ לריאות, וחוזר חלילה. התהליך חיוני וחשוב לגוף, חמצן נדרש תמיד על מנת לקיים "נשימה תאית" – הדרך של התאים לייצר אנרגיה לקיום תהליכי חיים. כיום ישנם עזרים טכנולוגיים לאנשים המתקשים לנשום – דברים כמו מחולל חמצן, נייד או נייח, המאפשרים נשימה קלה יותר וטובה יותר לאנשים המתקשים לנשום.

 

מה קורה בגוף כשיש בעיות נשימה?

בעיות נשימה יכולות להתפתח מסיבות רבות ומגוונות. זה נע בין פגיעות חיצוניות בריאות ובכלי הנשימה החיצוניים, דרך פגיעות פנימיות עד מחלות ווירוסים – המשפיעים באופן שונה על יכולת הנשימה וספיגת החמצן. בעיות המשפיעות על הנשימה ורמת החמצן בדם עלולות להוביל לנמקים ברקמות, פגיעה קשה במוח ובתפקוד הכללי – בעקבות מחסור בחמצן לתאים אין להם אפשרות להפיק אנרגייה והם מתקשים להתקיים.

 

אז איך אפשר לאבחן הפרעות ופגיעה בנשימה?

בדרך כלל, אנשים עם בעיות בנשימה ובריווי חמצן ירגישו חולשה כללית, עייפות ולעיתים סחרחורות. הקושי לביצוע פעולות יום-יומיות יגדל ככל שהנזק ימשך, ולעיתים גם תהיה ירידה קוגניטיבית. בנוסף, פגיעות מסוימות בנשימה יובילו לחרחורים וצפצופים בעת הנשימה.

בימינו ניתן בקלות לאבחן רמות חמצן בדם באמצעות מכשירי סטורציה, מכשירים הזמינים בעיקר בבתי חולים אך גם נמכרים בשוק הרחב לבדיקות ביתיות, מונגשות יותר. רמות סטורציה תקינות הן בין 95% ל-100%, אבל אם רמות הסטורציה נמוכות מ-92% – יש מיידית לפנות לרופא, זה מעיד על מצב מסוכן מאוד.

 

פתרונות טכנולוגיים לבעיות נשימה

כיום, אנשים רבים עם מחלות או פגיעות בדרכי הנשימה נאלצים להיעזר בטיפול תומך. בין אם מדובר במצב זמני או מחלה מתמשכת, ההבנה היא שמטופל לא יכול לחיות ולתפקד בצורה יעילה בחיי השגרה שלו מבלי לנשום כמו שצריך, ולכן יש מחולל חמצן שניתן להביא הביתה.

בעבר מחוללי חמצן היו יקרים ולכן היו ממוקמים אך ורק בבתי חולים, אך כיום ישנם מחוללי חמצן – ניידים ונייחים – שניתן להציב בבית לשימוש בעת פעילות רגועה או לקחת לכל מקום שצריך – כך שמטופלים מסוגלים להמשיך בחייהם ללא חשש לבריאותם וללא בעיה בהסתדרות בפעולות רגילות.

 

סיכום – שימוש חכם בטכנולוגיה כפתרון רפואי

לסיכום, היום ישנן אופציות גם לאנשים עם בעיות נשימה. מצב של מחסור בחמצן הוא מצב מסכן חיים, ולכן מחולל חמצן המספק אופציה בטוחה ופשוטה לשמירה על בריאות ורמות חמצן תקינות, תוך כדי שמירה על אורח חיים תקין ונוח – פתרון פשוט ויעיל לבעיה מסובכת.

נשימה טכנולוגיים