קופת גמל להשקעה – מה זה ואיך זה עובד?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אנו שומעים על החשיבות של קופת הגמל להשקעה מכל כיוון: מפרסומות בטלוויזיה, מקולגות ומנהלים. הגיע הזמן שנעצור לרגע כדי להבין מה זה קופת גמל להשקעה? איך זה עובד? ולמה כולם מתעקשים שנכיר בה מקרוב? הישארו כאן ותגלו את כל המידע הרלוונטי במילים פשוטות וברורות.

 

נעים מאוד – קופת גמל להשקיעה

אם המילים "קופת גמל" מלחיצות אתכם, כדאי שתכירו במילים המוכרות לכם – תוכנית חיסכון. שכן, מדובר בתוכנית חיסכון שתחכה לכם, העובדים, עד היציאה לפנסיה והיא תאפשר לחסוך כסף שיעניק לכם ביטחון כלכלי בעת הפרישה. יש היצע רחב של קופות שמציעות לעובדים כל מיני הטבות, לדוגמא:

  • חיסכון במס על ההפקדות
  • צבירת כסף לטווח רחוק ועוד

 

נהוג להפריש סכום כסף מסוים מכל משכורת, כדי שתוכלו להחזיק בחיסכון משמעותי לקראת היציאה לפנסיה.

קופת גמל להשקעה

 

איך מתבצעת העברת הכספים לקופה?

בחרנו לחלק את אופן העברת הכספים לקופת הגמל ל – 2 חלקים:

  1. עובדים שכירים
  2. עובדים עצמאיים

נרחיב בפסקה זו אודות עובדים שכירים תחילה ונציין שהמעסיקים אחראיים להעביר את ההפקדות מידי חודש לקופת גמל להשקעה שנבחרה על ידי העובד. כאשר יש סכום מסוים שמופרש ממשכורתו של העובד ומועבר לקופת הגמל להשקעה. מלבד זאת, המעסיק מחויב להשוות או להעביר סכום חלקי לקופת הגמל.

חשוב לציין שקופות הגמל ננעלות לתקופה מסוימת, כך שהעובד לא יכול לנצל את הכספים שהופקדו בהן, עד לגיל הפרישה (או במצבים חריגים שבהם הוא עונה על קריטריונים מסוימים שמאפשרים את משיכת הכספים). הדבר מאפשר להטמיע הרגלי חיסכון חיוניים בקרב העובדים.

 

כך צריכים להתנהל עובדים עצמאיים

מי שמחזיקים בעסק פרטי, יכולים להפקיד סכום מסוים לקופת הגמל (על בסיס קבוע). יש להם יתרון משמעותי, משום שהם יכולים להחליט על גובה הסכום והתדירות, בהתאם למצבם הכלכלי. חשוב לציין שגם הם זכאים להטבות מס שמאפשרות להם לחסוך כסף רב לאורך שנים ולבנות כר פיננסי לפרישה.

 

טיפ להשקעה נכונה בקומת גמל

המדריך צפוי להסתיים בעוד כמה שורות וזו ההזדמנות להציג בפניכם את טיפ הזהב שיאפשר לכם להשקיע בחכמה בקופת הגמל שברשותכם. נסביר שתצטרכו לבצע את 4 ההליכים הבאים בתדירות גבוהה:

  • לגוון את ההשקעות
  • לשקול קצבאות
  • לגלוש לפורטלים שמאפשרים הכנה נכונה לקראת פרישה
  • לבדוק שהמעסיק מבצע הפרשות לקופת הגמל להשקעה בהתאם לקבוע בחוק

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שעשה לכם סדר בכל הנוגע לקופת גמל להשקעה. עכשיו אתם מכירים מקרוב במושג שרק נשמע מסובך. זה הזמן לבדוק את קופת הגמל שלכם ולעקוב אחר ההפרשות שמועברות אליה. שכן, כך תוכלו להכין את עצמכם לקראת יום הפרישה. נזמין אתכם להעביר את המידע החשוב לאחרים שטרם הכירו בו, כדי להעלות את המודעות לנושא החשוב.

קופת גמל להשקעה