שולחים את הכלב לפנימייה: הכל על פנסיוני אילוף לכלבים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

גור חדש הצטרף למשפחה? איזה כיף! אתם הולכים ליהנות מכל רגע. אנחנו רק יכולים לתאר לעצמנו שכרגע אתם פחות נהנים ויותר מנסים לאלף אותו. בטח עברה לכם המחשבה בראש פשוט לשלוח אותו לפנסיון אילוף ולקבל אותו חזרה מחונך ורגוע. אבל הדברים לא עובדים בדיוק כך. אנחנו כאן כדי ללמד אתכם נקודות חשובות על אילוף כלבים. יהיה מעניין במיוחד. הישארו אתנו.

 

פנסיון אילוף

אם אתם חדשים בתחום גידול הכלבים, אולי לא נחשפתם לפנסיון אילוף. אז נתחיל מהתחלה ונסביר במה דברים אמורים. אם תבחרו לשלוח את הכלב שלכם לפנסיון, הוא ישהה אצל מאלף למשך כמה ימים או לתקופה מסוימת. במהלך התקופה המאלף יטפל בכלב, יאמן אותו ויעבוד אתו על נקודות שזקוקות לשיפור או לחיזוק. תכף נסביר האם פנסיון אילוף לגור הוא הפתרון הטוב ביותר.

שולחים את הכלב לפנימייה: הכל על פנסיוני אילוף לכלבים

אילוף כלבים

כשמפשטים את המושג אילוף כלבים, מדברים בעצם על שימוש בהתניות שנלמדות בשיטות שהוכחו כיעילות. דווקא לכן, אילוף של גור, כדאי שיתבצע בסביבת החיים בחדשה שלו, ולא במקום אחר. לדוגמה, אם אתם רוצים לאלף את גור הכלבים שלכם לעשות פיפי בחצר ולא בתוך הבית, לא תוכלו ללמד זאת במקום אחר. עבור אילוף של גור כלבים מומלץ להביא מאלף לבית ולעשות את התהליך בסביבת החיים החדשה של הכלב.

 

למי מומלץ פנסיון אילוף?

פנסיון אילוף כלבים מומלץ בעיקר במקרים של צורך בטיפול בבעיות התנהגות, כגון תוקפנות, נבחנות, חרדת נטישה וכדומה. במקרים של בעיות כגון אלו, שבאות לידי ביטוי במהלך היום יום השגרתי, המרחק מהבית ומהסביבה הרגילה יכול רק להועיל. פנסיון כלבים הוא הזדמנות עבור הכלב להכיר סביבה חדשה, אנשים חדשים וכלבים חדשים, ולהשאיר מאחור הרגלים בעייתיים.

שולחים את הכלב לפנימייה: הכל על פנסיוני אילוף לכלבים

התאמת הפנסיון

אם הגעתם להחלטה לשלוח את הכלב שלכם לפנסיון אילוף כלבים, בדקו היטב את האופציות ובחרו פנסיון שיועיל ולא יזיק חלילה. פנסיון כלבים צריך להיות מותאם לגיל הכלב ולמטרה אליה אתם מכוונים כשאתם שולחים אותו לתוכנית אילוף. לדוגמה, אם אתם שולחים גור כלבים לפנסיון, בדקו שהפנסיון אכן מקבל גורים, במקרים רבים, פנסיוני האילוף מקבלים כלבים מגיל חצי שנה בלבד.

 

פגישת אבחון

דבר נוסף שחשוב לעשות לפני ששולחים את הכלב לפנסיון הוא פגישה עם המאלף, כדי שיוכל להכיר אתכם ואת הכלב ולהתרשם ממצבו. לאחר הפגישה המאלף יוכל לתת לכם המלצה לפנסיון או לתוכנית אילוף ביתית, בהתאם לאבחון שעלה מההיכרות עם הכלב. במקרים רבים אפשר לבצע את האבחון גם דרך הטלפון, אבל כמובן שאין דומה שמיעה לראייה…

 

לסיכום

אם יש לכם כלב חדש, או שהכלב שלכם סובל מבעית התנהגות כלשהי, אולי כדאי לשלוח אותו לפנסיון אילוף כלבים. מטרת הפנסיון היא ליצור התניות חדשות שיהפכו להתנהגות שגרתית אצל הכלב, וכך לשפר את מצבו. אם החלטתם על פנסיון, בחרו את המאלף לפי הצרכים המיוחדים של הכלב שלכם, ושיהיה בהצלחה ☺

שולחים את הכלב לפנימייה: הכל על פנסיוני אילוף לכלבים