תביעה של נציג טלפוני על הוצאת דיבה – מה חשוב להכיר?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

תביעות לשון הרע, המכונות גם תביעות דיבה, הן נפוצות למדי בישראל ובעולם המערבי בכלל, כאשר כל מדינה מתייחסת לנושא באופן מעט שונה. יחד עם זאת, אם נפגעתם ואתם רוצים לתבוע וגם אם פגעתם וכעת אתם נתבעים, יש כמה דברים שחשוב לדעת.

 

נציג טלפוני תובע נגד לשון הרע

תביעת דיבה על ידי נציג טלפוני יכולה להתרחש במקרים שונים:

  • הנתבע פרסם אודות הנציג מידע שלילי ברשת חברתית
  • הנתבע פרסם מידע שלילי באמצעי התקשורת
  • הנתבע פרסם דבר שקר, או דבר שאין דרך להוכיח את אמיתותו
  • התובע נפגע באופן משמעותי מהפרסום ויכול להוכיח זאת
  • הפרסום נעשה מתוך כוונת זדון ולא בתום לב

 

מצד שני, החוק מגן על חופש הביטוי באותה המידה שהוא מוקיע את לשון הרע ולכן תביעת דיבה תהיה חסרת בסיס במקרים הבאים:

  • המפרסם הוא עיתונאי שפרסם את הדברים כחלק מתפקידו
  • המפרסם פרסם דברי אמת, כדי למנוע פגיעה באנשים אחרים
  • התובע לא יכול להוכיח כי הוא אכן נפגע בעקבות הפרסום
  • הפרסום נעשה בתום לב ולא מתוך כוונת זדון

 

למרות שנראה כי הדברים סדורים וברורים, חשוב לציין כי חוק לשון הרע בישראל הוא חוק מורכב וסבוך, אשר במקרים רבים בא בסתירה עם חופש הביטוי, הטבוע בחוק הישראלי גם הוא ולכן בתי המשפט נאלצים לעיתים קרובות לפעול לפי שיקול דעת.

 

אתם תובעים נציג טלפוני בגין לשון הרע

תביעת דיבה בגין קללות למשל, גם היא תביעת לשון הרע נפוצה וזהו מקרה שבהחלט ייתכן כאשר מדובר בנציג טלפוני עצבני וחסר סבלנות שנשחק עד תום.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור כי חוק לשון הרע מדבר על פרסון אמירה שלילית – ברבים – כלומר, יש לכם "קייס" רק אם האמירות של הנציג הגיעו באופן כלשהו לאוזניים נוספות, פורסמו ברשת חברתית, תוך ציון מפורש של שמכם, או של העסק שלכם, נאמרו תוך ציום פרטים שלכם במסגרת תקשורתית כלשהי וכן הלאה.

 

לסיכום – הדרך הבטוחה להגן על עצמכם מפני תביעות לשון הרע ומפני פרסום לשון הרע

בין אם אתם תובעים נציג שירות טלפוני בגין פרסום לשון הרע נגדכם ובים אם אתם נתבעים על ידי נציג שירות טלפוני על פרסום לשון הרע, אתם צריכים לצדכם עורך דין לשון הרע. זהו עורך דין מומחה בחוק לשון הרע, בעל ניסיון עשיר בתביעות לשון הרע – משני צידי המתרס – כמייצג של התובעים במקרים מסוימים ובמקרים אחרים – מייצג של הנתבעים.

עורך דין כזה יכול ללוות אתכם באופן מקצועי, יעיל ואמין בנבכי מערכת המשפט הישראלית, להתנהל בצינורות המקובלים לפי החוק ולנהל היטב את עניינכם מתוך היכרות עמוקה עם לשון החוק, עם הגישה המקובלת בבתי המשפט ולהגדיל את הסיכוי שלכם לנצח במשפט. להתייעצות ופרטים נוספים על תביעות דיבה, ניתן לבדוק באתר הבא https://yonilevy.co.il/עורך-דין-לשון-הרע/.

שיחת טלפון