תיקון 190 – נזילות של כספי החיסכון

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בני 60 פלוס ולקראת גיל הפרישה? חוששים מעתידכם הפנסיוני? כדאי שתכירו את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה ותדעו איך הוא יכול לשרת אתכם ואיך זה משפיע על הנזילות של כספי החיסכון שלכם.

 

אז מהו תיקון 190 ומה מטרתו?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הינו תיקון שמטרתו להגדיל את החיסכון לטווח בינוני עד ארוך לבני ה-60+, אשר להם בעיקר מיועד השינוי. התיקון מאפשר לאלה שלקראת גיל הפרישה להשקיע את הכספים שלהם בקופות גמל ע"פ תיקון 190 ולהנות מהטבות מס בעת פירעון הכספים, וכן ליהנות מדמי ניהול זולים במיוחד. על פי התיקון, ניתן לבחור לבצע את הפירעון בצורה הונית או בצורה של קצבה חודשית קבועה הפטורה מתשלום מס.

 

למי החוק רלוונטי?

כאמור התיקון מיועד בעיקר לבני 60+ אך גם צעירים יותר יכולים ליהנות מההטבות. יחד עם זאת, אלו הבוחרים במסלול קופות גמל לפי תיקון 190 והם מתחת לגיל 60, יצטרכו לקחת בחשבון כי לא יוכלו לפרוע את הכספים שפיקדון לפני הגעתם לגיל 60 וכן לא יוכלו ליהנות מהטבות המס לפני גיל זה. כמו כן, התיקון מאפשר את ההטבות גם לאלו שאין ברשותם קרנות פנסיה וגם לאלו שאינם בעלי הון.

 

למה הכי משתלם להשקיע בקופות גמל לפי תיקון 190?

השקעה בקופות גמל לפי תיקון 190 תאפשר לכם מגוון רחב של הטבות ייחודיות:

  • הטבות מס – תיקון 190 מאפשר לכם הטבות מס משמעותיים על משיכה של כספי החיסכון שלכם בין אם כמשיכת הון או כקצבה חודשית, וכן הטבות על כל אירוע מס המתקשר לניהול כספכם.
  • אפיקי השקעה שונים – קיים מגוון רחב של אפיקי השקעה בקופות גמל לפי תיקון 190. תוכלו לבחור בדרגות סיכון שונות, להשקיע בניירות לא סחירים, הנפקות ועוד, ולעבור בין מסלולי השקעה שונים מבלי שהדבר ירשם לחובתכם במס הכנסה.
  • דמי ניהול זולים יותר – לפי תיקון 190, דמי הניהול המקסימליים אשר ניתן לגבות מההפקדות לקופה הם עד 4%, ודמי הניהול המקסימליים שניתן לגבות מהצבירה בקופה הם עד 1.05%. דמי ניהול אלה זולים יותר ממסלולי השקעה אחרים.
  • פטור מעמלות – אם תבחרו להפקיד את כספכם במסלול קופות הגמל לפי תיקון 190, תהיו פטורים מעמלות שונות כמו למשל: עמלות קנייה ומכירת ניירות ערך, עמלות דמי משמרת ועוד.
  • כספי החיסכון שלכם יהיו נזילים – חיסכון בקופת גמל לפי התיקון יאפשר לכם חיסכון גמיש עבורכם, זאת בשונה ממסלולי חיסכון והשקעה אחרים. במסלול זה לפי התיקון, תוכלו למשוף את כספכם בכל זמן שתרצו והם יהיו זמינים עבורכם תמיד.
  • מקצועיות לצד הנחות – המסלול לא רק מאפשר לכם הנחות והטבות שונות, גם תזכו להפקיד את כספכם אצל מנהלי השקעות מקצועיים ביותר המועסקים בבתי השקעות או בחברות הביטוח.

 

מחשבון וטופס