גוגל פיקסל 4 – חרושת השמועות וההדלפות החלה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כצפוי וכהמשך ישיר לאינספור ההדלפות מהמכשיר הקודם בגרסה – חצי שנה לפני היציאה ההדלפות על הפיקסל הרביעי בסדרה החלו.

google pixel

הפיקסל 3 ואחיו הגדול הפיקסל 3 XL היו המכשירים המודלפים ביותר בהיסטוריה. נקודה. ידענו הכל, אבל, הכל, על המכשיר – כ-5 חודשים לפני שהוא יצא לשוק. איך הוא נראה, מהם החסרונות, מהם היתרונות, מה הוא יכיל – והכל בצורה של הדלפות לכאורה אירעיות, ממשתמשים נסיוניים שקיבלו גרסאות מוקדמות, או כביכול הדלפות פנימיות מתוך גוגל עצמה.

עם הזמן (והעובדה שהגיעו הדלפות חדשות על בסיס שבועי חודשים טרם יציאת המכשיר לשוק) למדנו להניח שגוגל בעצמה היא זו שמפיצה את ההדלפות מסיבותיה השונות. ההדלפות הפכו משרטוטים וגרפיקות ערתילאיות לכדי תמונות אוטנטיות של המכשיר, וההדלפות קיבלו תוקף כמעט ודאי.

אחת הסברות הייתה שגוגל מנסה לבדוק מה המשתמשים חושבים על המכשיר עוד לפני שהוא יוצא, כדי להתחיל להפיק לקחים ומסקנות כמה שיותר זמן מראש, סברה הגיונית וריאלית שגם מסתדרת עם העובדה שצוות עיצוב שלם במשרדי גוגל פוטר כמעט לחלוטין כולו (יתכן ולמגרעת המכוערת שבמסך יש קשר לזה) עוד לפני היציאה לשוק, ונשכרו שירותיו של צוות חדש לטובת הבא בתור – הפיקסל 4.

אז, איך ההדלפות של הפיקסל 4 נראות?

חצי שנה לפני תאריך השחרור המיועד של הפיקסל (שמשוחרר לשוק כל שנה בתחילת אוקטובר) הבא בסדרה, לאחרונה הופצו הדלפות פרימיטיביות, שמגלות רק דברים כלליים על המכשיר. כך לדוגמא, הופץ עיצובו הכללי של פני המכשיר וגב המכשיר בשרטוט קווי מיתאר, שרטוט שעל פניו – נראה אמין למדי.

בתמונה: שרטוט לכאורה של הפיקסל 4 XL שצפוי לצאת בעוד כחצי שנה לחנויות.

השרטוט שבתמונה נראה פרימיטיבי – אבל – בחקר מעמיק ניתן ללמוד ממנו לא מעט, בהנחה שהוא נכון מדוייק.

ראשית, אנחנו מקבלים מצלמה נוספת – במקום 2 מצלמות קדמיות ומצלמה אחורית אחת – השרטוט מראה בבירור מקום לשתי עדשות מצלמה בחלק האחורי של המכשיר. ניתן להניח כי מדובר בעדשה נוספת רחבה (שהורגש חסרונה בפיקסל 3), או לחילופין עדשת זום שיכולה לצלם בתקריב ובשמירה על איכות גבוה. מכשירי דגל של חברות מתחרות יוצאות עם 4 ו-5 מצלמות, ורק סדרת הפיקסל נותרה מאחור עם 3 מצלמות, והנה החבר'ה בגוגל צפויים להשלים פערים ולהוסיף עדשה למכשיר הבא בסדרה (למרות שיש בו פחות מצלמות, סדרת הפיקסל מתהדרת במצלמות מעולות, ככל הנראה הטובות ביותר שיש היום בסלולרי, למרות שהפיקסל 3 כבר מתיישן הוא עדיין עומד בתחרות מול מכשירים שיצאו בעת האחרונה). זו תהיה הפעם הראשונה שמכשיר פיקסל יכיל 2 מצלמות אחוריות, שוב, בהנחה שהשרטוט אמין וסופי.

השינוי הנוסף הבולט לעין הוא העדר של חיישן טביעת אצבע בשרטוט לחלוטין. ניתן להניח שהחיישן ימוקם מתחת למסך באופן חבוי כפי שמכשירים חדשים יישמו (חלקם בהצלחה וחלקם קצת פחות בהצלחה, עם חיישנים איטיים, לא מדוייקים ולא מאובטחים עקב יישום אופטי בלבד), או לחילופין על גבי כפתור הדלקת המסך כפי שגם ראינו בחלק מהמכשירים שיצאו לאחרונה לשוק.

שלישית, בשרטוט הנ"ל ניתן לראות בבירור שהסנטר והמצח בקדמת המכשיר צומצמו (ואין מגרעת במסך! במקומה – נקב במסך השמור לטובת עדשות קדמיות כפי שראינו בסמסונג S10 החדש) וכרגע המכשיר מגיע עם מסך מלא מקצה לקצה, וזאת בלי שגוגל ויתרה על אחת מתכונות הדגל במכשירים שלה – שני רמקולי סטריאו איכותיים, גדולים ועצמתיים שנמצאים בקדמת המכשיר (ולא בתחתיתו על השוליים).

למה אנחנו מקווים וזה אפילו מסתדר שהשרטוט הזה של הפיקסל 4 הוא אמין?

עד היום, מכשירי פיקסל סבלו מחומרה ירודה. נכון, האנדרויד טהור ונקי ללא תוספות מעיקות והתוכנה של גוגל מדהימה עם תכונות מעולות, אבל החומרה ירודה באופן משמעותי. פחות עדשות מצלמה בזמנים שבהם מכשירי דגל מכילים יותר עדשות, מגרעת במסך בזמנים שבהם מכשירי דגל של חברות גדולות מקצצות הפרעות מיותרות במסך כאסטרטגיה, רק 4 גיגה של זכרון ראם בזמנים בהם חברות מוציאות מכשירים עם 6,8, וסמסונג המשוגעת אפילו עם 12 גיגה זכרון ראם, ועוד.

זה הגיוני לגמרי שהשנה, סוף סוף, גוגל תשכיל ותרחיב לעשות ותתחיל להדביק פערים בתחום החומרה. קשה מאוד למכור מכשיר דגל במחיר מנופח בשנת 2019 כאשר לא "משחקים את המשחק" החומרתי, ואכן, מכירותיו של הפיקסל עד היום דשדשו בטווח הבינוני בלבד.

כשהדלפות מתנגשות…

הדלפה נוספת שהגיעה ממקור קצת פחות אמין, מראה מבנה דומה של הסלולרי המיועד מאחור, אם כי מקדימה יש שוני משמעותי שירשים את כולנו מאוד במידה ויווכח כמציאותי. אותה הדלפה מראה מסך ללא חיתוכים, מגרעות או כל הפרעה, ועדשות המצלמה הקדמיות נראות קטנטנות ועדינות מתמיד – וממוקמות על גבי השול הדקיק של המכשיר מלפנים.

ההדלפה אומרת שגוגל הגישה פטנט על האפשרות לעיצוב המכשיר בצורה כזו, ובמידה וההדלפה הזו אמיתית גוגל תתן מכה מתחת לחגורה למתחרות – היא תהיה היחידה ללא הפרעה, נקב, מגרעת במסך, וכמו כן תמנע מפתרונות ידועים לשמצה בצורת מצלמה "צצה" או "קופצת" בתור מצלמה קדמית. במידה ואכן גוגל הגישה פטנט – יהיה לה יתרון משמעותי על פני חברות אחרות – פתרון אידיאלי ושובר כל מוסכמה בנושא מסך מלא על כל קדמת המכשיר, תוך כדי שמירה על עדשות מצלמה קדמיות.

בתמונה: עדשות מצלמה קדמיות על שולי המכשיר הדקיקים. פתרון אדיר, מרשים, אלגנטי ואולטימטיבי לעניין של מסך על כל פני המכשיר ללא הפרעות מיותרות וחיתוכים.

הביצועים הצפויים של מכשיר גוגל פיקסל 4 – הדלפות נוספות

אפליקציית בדיקת הביצועים GeekBench קיבלה בדיקות מהירות וביצועים ממכשיר שלא הצליחה לזהות תחת שם מותג זמני "גוגל קורל", שנראה כאילו מדובר בפיקסל 4. מדובר בבדיקה שבוצעה ממכשיר עם מעבד סנאפ-דראגון 855 (לעומת 845 בפיקסל 3). לשום מכשיר עם אנדרויד מטעם גוגל אין את המעבד הזה, כך שמסתמן שמדובר בהדלפה אמינה ומדובר בפיקסל 4. בנוסף, נראה שסוף סוף, אחרי ייחולים וציפיה רבה, זכרון הראם מקבל קפיצה מעלה לכדי 6 גיגה זכרון ראם.

הביצועים בפועל והמהירות נראים כאילו המכשיר זהה לביצועים של מכשירי דגל שיצאו ב2018, גוגל תמיד נראת כאילו היא מפגרת בחצי שנה – שנה לעומת המתחרים, זאת מאחר והיא משגרת מכשירים לשוק בחודש אוקטובר, בעוד רוב החברות מוציאות מכשירים חדשים בסביבות מרץ-אפריל.

אפשר להניח שמאחר ומדובר על מכשיר עם אנדרויד נקי וטהור, הביצועים יהיו מהירים וחלקים בכל מקרה, גם אם מדובר בחומרה נחותה מעט משל המתחרות.

גוגל מתכוונת לפתור את העניין הזה לא באמצעות הפתרון המתבקש – הזזת תאריכי ההשקה, אלא באמצעות חיזוק בצוותים הטכניים שלה – גוגל קיבלה לעבודה כמות גדולה של מהנדסי שבבים לאחרונה.

הדלפה נוספת מדברת על יכולות הרשת של המכשיר – מקור מהימן (יחסית) מדווח כי המכשיר יגיע עם יכולות דור חמישי (5G), מה שיאפשר ביצועי רשת מהירים במיוחד ברשתות סלולריות תומכות. בארץ, לעומת זאת, הצפי הוא שמכשיר נישתי כל כך כמו הפיקסל לא יתמך על ידי אף רשת סלולרית, לא באופן רשמי, לפחות.

אז, מה נכון? מה לא נכון? אילו הדלפות יתבררו כמהימינות ואילו כשגויות? תאריך ההשקה של הפיקסל 4 צפוי להיות נובמבר / אוקטובר 2019, נצטרך לחכות בסבלנות ולגלות.