נוקיה במבוכה – המכשיר החדש שלה הוא פשוט אכזבה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

פעם השם "נוקיה" היה מזיז באנשים משהו. היו אומרים אותו עם יראת כבוד – הפירמה הזו פשוט הייתה תו איכות – בתקופת מכשירי ה"צביקה פיק". המכשירים היו עמידים, עם חיי סוללה מדהימים, חדשניים ובזמנו – לכולם (כמעט) היה אחד. היום כמעט לאף אחד אין אחד ובמקום קאם באק שהובטח לנו, קיבלנו נוק אאוט. סיפורו של כשלון.

 

נוקיה הובילה את השוק הסלולרי כשהייתי ילד. היו לה מכשירים שבזמנו היו מדהימים, חדשניים, יפיפיים ועמידים בצורה בלתי רגילה. מכשירים סלולריים של נוקיה אז היו נפוצים לפחות כמו מכשירים של סמסונג כיום. החברה לא עמדה בפיתוחים הטכנולוגיים ונותרה מאחור, כאשר אפל, סמסונג, LG ווואווי מביאים חדשנות, ביצועים, צילום איכותי – נוקיה פשוט לא עלתה אפילו לקו הזינוק בתחרות הזו. היום כבר כמעט לאף אחד אין מכשיר של נוקיה, היה ניסיון קטן בתקופה שבה מערכת ההפעלה חלונות עשתה גיחה קטנה למכשירים סלולריים (עוד פרוייקט כושל), מאז יצאו עוד כמה מכשירים שאף אחד לא שמע עליהם בערך עם אנדרויד עליהם, ועכשיו נוקיה הבטיחה קאם באק עצבני ובמקום זה קיבלנו נוק אאוט שיפיל אותה לקרשים לעוד כמה שנים לפחות. הנוקיה 9 הוא פשוט במילה אחת: אכזבה. המבוכה סביב המכשיר האיום הזה אדירה, ואת העניין המביך ביותר שמרנו לסוף הכתבה.

 

נוקיה 9 – איך הסיפור הזה מתחיל?

לפני כ-3 חודשים – בפברואר האחרון – הוכרז ופורסם לראשונה מכשיר הנוקיה 9 שהגיע לחנויות זמן קצר לאחר מכן. ההדלפות דיברו על יותר משנה קודם לכן, מה ששימח אותי מאוד: כשמכשיר סלולרי (או בכלל – כל מוצר טכנולוגי) מקבל מאבא ואמא שלו (היצרן) תאריך ליציאה – זה אומר שמנסים לנחש מתי הם יהיו מוכנים להפצה על סמך קצב הפיתוח הנוכחי משלבי התכנון ההתחלתיים ועד אותה נקודה. במידה ומשהו "מסתבך" – באגים לא צפויים בתוכנה, כשלים מסויימים בחומרה וכדומה – באפשרות היצרן 2 אפשרויות: או לשחרר לשוק את המוצר בתאריך שהבטיח לציבור הצרכנים כאשר המוצר אינו מוכן, במקרה הגרוע עם כשלים בחומרה, ובמקרה הטוב עם כשלים בתוכנה שאותם הוא יתקן בהמשך אחרי הרכישות וישלח עדכון תוכנתי למשתמשים המאוכזבים, או לסגת מהצהרתו הראשונית לגבי תאריך היציאה ולדחות את יציאת המכשיר לטובת שפצור ותיקון הכשלים. יש משהו מאוד מרגיע במכשיר סלולרי שתאריך היציאה שלו מתעכב, זה גורם לי להרגיש שבמקום לעמוד ביעדים שיווקיים, מספריים ובתאריכים מישהו שם בחברה המייצרת אשכרה חושב עלינו הצרכנים ועל הרצון שלנו לקבל מכשיר מושלם. המכשיר התעכב שנה שלמה, מה שגרם לי לחשוב שנקבל מכשיר מעולה.

נוקיה 9

ואז התחילו הצרות…

קודם כל – מבחינת מפרט ביחס למחיר של המכשיר (2,700 ש"ח) – אין הלם או שוק, בלשון המעטה, מרגיש כאילו בתור קאם באק בנוקיה היו צריכים להתאמץ יותר. המעבד סנאפ דרגון 845 מיושן ביחס למכשירי דגל שיוצאים בשנת 2019 עם אחיו הגדול, הסנאפ דרגון 855, ושאר המפרט סביר עד כדי טוב, אבל לא עומד בשורה אחת מול הענקיות לצידן הוא מנסה להכנס. המכשיר מציג 6 מצלמות אחוריות, והן גם נראות מגניב וחדשני בצורה של משושה בגב המכשיר, ואפילו הובטח לנו מצב צילום RAW שלא מעבד את התמונה בכלל אחרי הצילום. זמן עיבוד של כל תמונה אורך שניות ארוכות, דבר מציק מאוד, הוידאו שמצולם באמצעות המכשיר באיכות ירודה ביותר, חיי הסוללה חלשים למדי ובטח שלא משתווים לביצועי הסוללה של מכשירי דגל בימינו, וכל הטריק, הגימיק הזה של צילום RAW מאבד כל טעם כאשר מדובר במכשיר עם 128 גיגה זכרון פנימי ללא אפשרות להרחבה – כל תמונה בצילום RAW שוקלת המון.

המבוכה מתגברת: בנוקיה 9 חיישן טביעות האצבע יפתח את המכשיר לכל אדם

משתמשים דיווחו על חוסר אמינות בחיישן טביעות האצבע, ונוקיה, כמו אבא טוב ואחראי, רצה לצוותי הפיתוח והוציאו עדכון תוכנתי, ואף שידרו אותו כעדכון לכל המכשירים אוטומטית, כדי לטפל בבעיות עליהם התלוננו המשתמשים. מה שקרה אחרי העדכון הזה – קשה לתאר במילים. מבוכה אדירה, מחדל, ביזיון.

סרטונים שהופצו לאחרונה ברשתות החברתות מציגות את הבעלים של המכשיר לא מצליח לפתוח במשך כמה נסיונות עם האצבע שלו את המכשיר (מעצבן, מציק אבל עוד נסלח, ובסופו של דבר כן עובד אחרי מספר נסיונות), אנשים אחרים שאינם הבעלים של המכשיר הסלולרי מצליחים לפתוח את המכשיר באמצעות האצבע שלהם (בלתי נסלח בעליל, לקות חמורה באבטחה של המכשיר), והגרוע מכל: כל מיני עצמים רנדומליים שאינם אצבע כלל וכלל פותחים את המכשיר בשימוש בחיישן טביעות האצבע. הנה סרטון שהפך לויראלי מאוד בטוויטר: חבילת מסטיקים פותחת את המכשיר, כאשר מניחים מסטיק על חיישן טביעות האצבע. חוסר אמינות זה נוקיה.

חבל, פשוט חבל שזה המצב וחברה שהייתה ידועה כענקית וחדשנית בעבר הרחוק, מוציאה מכשיר כל כך מביך בשנת 2019. רוב הכשלים במכשיר אפשר וניתן לסדר באמצעות עדכוני תוכנה ואף סביר להניח שנוקיה תדאג לעשות את זה – אבל לא בטוח שזה כבר יעזור לה במצבה. החבר'ה שם בנוקיה פיספסו את הצ'אנס לדעתנו. בכל זאת נכנס לשוק מכשיר עם צילום RAW ומערך צילום של 6 חיישנים כאשר 5 מהם הם חיישנים שמצלמים ומרכיבים את התמונה שנלקחה – וכולנו תקווה שלפחות מהבחינה החדשנית הזו, זה ירים דגל לשאר החברות ויציב סטנדרט חדש, עם יישום מוצלח וטוב יותר.