סמסונג גלקסי פולד

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

סמסונג, כמו שאופייני לה, הוציאה מכשיר מאוד יומרני לשוק בשם סמסונג גלקסי פולד, עם תג מחיר משוגע והרבה הבטחות – חלק גדול מהן ללא כיסוי. באופן שלא אופייני לסמסונג, נראה שטובת הלקוחות לא מעניינת אותה הפעם, ויש לנו השערה למה זה ככה.

בזמן האחרון זה נראה כאילו כל מיני חברות נלחמות במירוץ שנקודת היעד שלו היא מסכים מתקפלים. החידוש הטכנולוגי מסנכרן וגימיקי, ויש לו יתרונות רבים שכן בתיאוריה, הוא מסוגל להביא מסך גדול בצורה ניידת שנוחה לנשיאה בכיס.

סמסונג השקיעה הרבה כדי לנצח את המירוץ, היא רצה מהר במסלול הארוך (8 שנות פיתוח) ושמרה על כל הפרוייקט בסוד עד כמה חודשים לפני ההשקה, אבל נראה שהיא שכחה לשים נעליי ריצה לפני היציאה לדרך והרגליים שלה נשרפו בדרך. הגלקסי פולד הוא פרוייקט יוקרה מבית סמסונג, שמתפקד איום ונורא, לא מנצל את הפוטנציאל של היתרונות האפשריים, המכשיר יצא למבקרים ברחבי העולם ולמרות שכמות גדולה של יחידות התקלקלה – את סמסונג זה לא מעניין והכריזה שלא תדחה את ההשקה לציבור הרחב.

קצת על סמסונג גלקסי פולד

הרעיון ממכר: מכשיר שבו יש 2 מסכים – אחד לפעילות ארעית כמו מענה בוואטס אפ להודעה או גלילה קטנה בפייסבוק, עבור זמנים שבהם יש לנו דקה או שתיים עם הסלולרי שלנו בהמתנה לרופא השיניים או דברים כאלה, ומסך נוסף ענק כאשר אנחנו מקדישים לסלולרי שלנו את מלוא תשומת הלב – צופים ביוטיוב, בודקים דואר אלקטרוני, או משחקים משחקים.

המסך הענק מתקפל והמסך הקטן הוא החיצוני, וככה נוצר למעשה מכשיר שנותן לנו הכל מכל העולמות – ועדיין נכנס לכיס. בתיאוריה.

בפועל, היישום "לא מושלם", בלשון המעטה. המכשיר לא מתקפל לחלוטין אלא רק כמעט לחלוטין, הוא עבה ומגושם במצב המקופל שלו ולא נוח בכיס, והוא גם כבד מאוד. המסך החיצוני – הקטן – קטן מידי (4.6 אינצ') וקשה מאוד להשתמש במקלדת עליו (עד כדי בלתי אפשרי) – כך שמתפספסת כאן המטרה לחלוטין. נקודת הקיפול על המסך הגדול בהחלט נראת לעין ומורגשת בזמין פעילות עם האצבע על המסך, למרות שאולי זה משהו שמתרגלים אליו עם הזמן.

מבחינת מפרט – אתם מקבלים את המיטב שסמסונג יודעת לספק: מפרט פנטסטי ומצלמות טובות (אם כי לא מעולות, שוב, כצפוי מסמסונג). מסך באיכות גבוה (הגדול, האיכות של המסך הקטן נמוכה, הוא אפילו לא ברזולוציית HD מלאה אלא רק HD READY), זכרון ראם של 12 גיגה, זכרון פנימי של חצי טרה בייט (512 גיגה), סוללה ענקית של 4380 מילי אמפר, והמעבד העצמתי סנאפ-דרגון 855.

למכשיר 6 מצלמות – שזה המון, כמובן, אבל בגלל שהוא מתקפל צריך מצלמות בכל מצב שבו אתה מחזיק את הסלולרי. התמונות שמופקות מהמצלמות האלו כאמור טובות, אך לא מציינות – סמסונג – כמו במכשירים הסלולריים שלה – לא מצליחה להגיע לאיכויות הצילום שבאייפונים החדישים, הפיקסל 3 או הוואווי פי 30.

לראשונה, סמסונג מוציאה מכשיר שגם קיימת בו מגרעת במסך הפנימי – כדי לאכלס את המצלמות הקדמיות כשהמכשיר פתוח, וגם לא מכיל חיבור אוזניות סטנדרטי – 2 חסרונות שסמסונג עשתה לה כלל לא לאכלס ביחד עד היום במכשיר אחד. כל החסרונות האלה – תוצאה ישירה של המירוץ להוצאת מכשיר עם מסך מתקפל ראשון. לסמסונג חשוב לנצח – בכל מחיר, גם אם המכשיר מרגיש מעט "לא מלוטש סופית".

בתמונה – המסך החיצוני – קטן מידי, ובמסך הפנימי – מגרעת כדי לאכלס את המצלמות הקדמיות כאשר המכשיר פתוח. המכשיר עבה וכבד.

סמסונג גלקסי פולד

התמונה מאתר trustedreviews.

שוחרר למבקרים ברחבי העולם – והמסך נשבר להם בידיים

תאריך היציאה המתוכנן למכשיר – 26 לאפריל. כשבוע וחצי לפני סמסונג החליטה להפיץ את המכשיר בקרב מבקרי טכנולוגיה, כדי שיוציאו כתבות וסרטונים אודות המכשיר. יום יומיים אחר כך – מבקרים רבים דיווחו על תופעה מדאיגה ומלחיצה: המסך נשבר לחלוטין, ובקלות.

בסמסונג דאגו להרגיע את הציבור, ולהסביר – על המסך הפנימי קיים כיסוי, אותו כיסוי מאוד מזמין אותך לקלף אותו שכן הוא נראה כמו כיסוי הגנה עבור האריזה והמשלוח בלבד. גם המכשיר הסלולרי האחרון שסמסונג הוציאה, הסמסונג גלקסי S10 – הגיע עם כיסוי כזה על המסך, וכמובן שהדבר הראשון שמצופה ומומלץ לעשות – זה לקלף את הכיסוי הזה לפני תחילת השימוש במכשיר. את הכיסוי מהסמסונג גלקסי פולד אסור להסיר.

בסמסונג גלקסי פולד – הכיסוי הזה הכרחי לפעילות תקינה של המסך, כל מי שמסיר אותו נשאר עם מסך פנימי שבור / מרצד / מקרטע / לא שמיש מיידית או כמעט מיידית אחרי קילוף הכיסוי. בסמסונג מדווחים כי ידאגו שכל צרכן ידע ויבין את זה במועד הרכישה – אותנו זה לא מרשים במיוחד, זה נשמע לא אמין ולא בר השגה.

בואו נניח שסמסונג יצליחו לעדכן ביעילות כל צרכן לפני הרכישה על זה – מסתבר שזה גם לא מספיק. בחלק מהיחידות שחולקו למבקרים המסך נשבר והפך ללא שמיש גם מבלי שהסירו את המדבקה שעל המסך הפנימי. מבקר אחד דיווח שתחת שימוש סביר, נכנסה חתיכת אבק או לכלוך אל מתחת לכיסוי, בשטח שבין הכיסוי למסך.

הוא מיד הרגיש בכך שכן לפתע הייתה מהמורה קטנה במסך, משהו שהצליח להרגיש עם האצבע בזמן השימוש. כצפוי – איפה שהציפוי לא צמוד למסך – המסך מתחיל להשבר, ואותו מבקר אכן סבל משבר במסך כעבור זמן קצר. נניח ובאמת כל צרכן ידע שאסור להסיר את הכיסוי – זה רק עניין של זמן עד שמתחת לכל כיסוי שמכסה מסך של סלולרי יכנסו חתיכות קטנות, לכלוכים קטנים או חתיכות אבק. קצת אחרי שנכנס שם משהו – המסך נשבר.

הכיסוי גם צפוי להתחיל להתקלף מעצמו עם הזמן, גם אם אף אחד לא ניסה לקלף אותו ידנית. לא נעים כשמדובר במכשיר שעלותו כמעט 2,000 דולר, והמסך נשבר תחת שימוש סביר והגיוני. אתם יכולים לצפות שבוודאות המכשיר שתרכשו ביותר מ7,000 ש"ח יהפוך ללא שמיש תוך זמן קצר.

בתמונה: מסכים שבורים. סיכוי סביר שגם במכשיר שלכם זה יקרה, במוקדם או במאוחר. אנחנו מהמרים שבמוקדם.

גלקסי פולד לרכישה

התמונה מאתר knowtechie.com

איך סמסונג מתכוונת להתייחס לייצור הפגום וללקוחות?

סמסונג הודיעה שבנוגע ליחידות שבהן המסך נשבר כתוצאה מהסרת כיסוי המסך – היא תדאג שכל לקוח שרוכש את המכשיר ידע על זה מראש. בנוגע ליחידות שבהן לא הוסר כיסוי המסך והמשך נשבר בכל מקרה, היא "תקבל את היחידות הלקויות ותבחן אותן לעומק כדי להפיק לקחים".

ההפתעה האמיתית היא שתאריך ההשקה לא נדחה, המכשירים יצאו למדפים כרגיל, כמתוכנן, ב26 לאפריל, במצבם הנוכחי, בלי שינויים (כלומר: עם סיכוי גבוה לשבר במסך תוך זמן קצר). מה יקרה כשיחידות יתחילו לחזור לחנויות אחרי שבר במסך? הנבואה שלנו היא שיתקנו או יחליפו אותן במידה וכיסוי המסך נראה שלם לחלוטין, וש"יעשו צרות" ללקוחות שהסירו את הכיסוי בשוגג. מקרי הקצה שבהן הכיסוי התחיל להתקלף מעצמו יהיו מבחן של ממש עבור צוותי שירות הלקוחות של סמסונג ושל החנויות המשווקות, ולדעתנו התופעה הזו צפויה להשאיר הרבה לקוחות מאוכזבים.

למה שסמסונג תפקיר ככה את קהל הלקוחות?

סמסונג פיתחה את המסך המתקפל ואת המכשיר סמסונג גלקסי פולד שמכיל אותו במשך 8 שנים (לטענתה), כך שניתן להניח שמדובר בעלויות פיתוח של מיליוני דולרים רבים, אם לא עשרות או מאות מיליוני דולרים.

סביר להניח שלמרות שהמכשיר עדיין לא ממש "אפוי" וההפצה למבקרים נכשלה כשלון מר, קיימים לחצים חזקים מהדרגים העליונים של סמסונג להתחיל להרוויח כסף על הפרוייקט הזה, אף משקיע או מנהלים עם כסף ביד לא אוהבים כשפרוייקט שווה להם הפסדים רבים ולא מכניס כסף. סביר להניח שסמסונג פשוט חייבת להתחיל להרוויח משהו ממסכים מתקפלים כהחלטה עסקית כלכלית, והם החליטו שהפגיעה בשמם הטוב ובלקוחות שווה את זה.

אם זה לא נשמע לכם הגיוני או רציונלי, בוא נזכר לרגע במכשירי הסמסונג S7 שהתפוצצו ללקוחות בידיים, או במכשירי אייפון שהתעקמו לחלוטין בכיסי המשתמשים. האם היה מדובר גם בשם במכשירים לקויים שיוצאים, בידיעת החברות הענקיות, לשוק? בהחלט.

האם הם ידעו שמכשירים יתקלקלו, יתפוצצו, יתעקמו, ישברו ויאבדו כל שמישות עבור משתמשים רבים? לגמרי. האם היה אכפת להם? לא מספיק, כנראה. אנחנו כצרכנים כבר שכחנו מזה לגמרי וחזרנו לרכוש אפל וסמסונג בטירוף שלנו, וסביר להניח שגם המכשיר הזה יהיה כשלון ויגרום למשתמשים רבים אכזבה ועגמת נפש, ואנחנו עוד נשכח את זה לסמסונג ונחזור לרכוש מהם בעתיד, והם – יקבלו את שלהם, פרוייקט פיתוח בסכומי עתק יתחיל להרוויח עבורם כסף כנדרש.