האם חברות הייטק גם צריכות להשקיע בהדרכות בטיחות לעובדים?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

תחום ההייטק נחשב לתחום בטוח, והעבודה מתבצעת במשרדים נעימים, נוחים וממוזגים.

האם זה אומר שלא אפשרי שיהיו מפגעי בטיחות? חשוב לדעת שבכל סביבת עבודה ישנן סכנות, וחובה עלינו להתייחס אליהן מראש.

כאן נסביר לכם בדיוק למה גם לחברות הייטק חשוב לבצע הדרכות בטיחות לעובדים.

 

הצלת חיים

בראש ובראשונה, הדרכת בטיחות לעובדים מיועדות לתת ידע ולתרגל מקרים ותגובות שונים. כך שבמצבי סכנה וחירום, יידעו העובדים שיש להם פרוטוקול על פיו הם עובדים ועל פיו פועלים בצורה אוטומטית. גם במשרד הייטק חובה שיהיה ממונה בטיחות שאחראי לכל היבטי הבריאות והבטיחות במשרד, והוא הגורם המוסמך לתת פתרונות מקצועיים בתחום זה.

אילו סכנות עלולות לצוץ במשרד ההייטק המנומנם שלנו?

 

סכנת התחשמלות

אחראי הבטיחות שהינו מומחה לכל היבטי הבטיחות, שם דגש על הזהירות בעבודה עם מכשירי החשמל המרובים במשרד ההייטק. תפקידו לוודא כי כל יציאה של חשמל עומדת בתקן ולא מועמסת במכשירים יתר על המידה. במקרה הצורך ימליץ מומחה הבטיחות על שימוש בגנרטור חירום ומכשירי אל-פסק שמטרתם גיבוי המידע החשוב והרגיש הנשמר בשרתים, במקרה של נפילת מתח.

התחשמלות היא סכנה נפוצה במשרדי הייטק, ולכן יש לערוך הדרכות בטיחות וריענון בנושא זה.

 

אש ושאיפת עשן

הסכנה הגדולה ביותר במשרדי הייטק היא שריפה. שריפה יכולה להתרחש במשרד כתוצאה ממגוון סיבות ולכן חשוב ביותר שנושא זה יהיה תמיד במודעות. אחראי בטיחות מנוסה, המכיר שלל מקרים ותאונות שאירעו במשרדים דומים, יציג אותם בפני צוות העובדים, וביחד, בהתאם למערכות כיבוי האש בבניין ודרכי המילוט, יתרגלו איך להתמודד במצבים השונים.

אחראי הבטיחות ידאג לכל מערכות בטיחות האש החל מהמטפים, דרך מתזי המים (ספרינקלרים),  צינורות כיבוי ועוד, יתרגל את כלל העובדים איך להתמודד במקרה של שריפה ועשן כבד, וידאג לבצע בדיקות תקופתיות לתקינות כל מערכות כיבוי האש.

 

סטרס ועזרה ראשונה

לחץ נפשי הוא אלמנט מרכזי כאשר מדובר בעולם ההייטק. בסביבה התחרותית במיוחד של עולם חברות ההייטק, כשהזמן הינו רכיב קריטי, מועקה, סטרס, ועצבנות עלולים להתעורר, להשפיע על עובדים, ולהציף אצלם בעיות בריאותיות:

  • התקפי לב
  • שבץ
  • ירידה או עלייה חדה בלחץ הדם
  • טשטוש ראייה
  • התעלפות
  • ועוד

על כן, הדרכות בטיחות בנושא עזרה ראשונה הן חשובות מאוד ויש לבצע אותן אחת למספר חודשים, ולתרגל בהן את העובדים בשלל תרחישים. החל מנושאים יומיומיים ועד אירועי חירום.

 

צמח בטיחות

חברת צמח בטיחות מספקת הדרכות בטיחות במגוון נושאים לחברות, מפעלים, מוסדות ומשרדים. בעזרת מומחי בטיחות תוכלו ליצור ולנהל תיק שטח למשרד ההייטק שלכם, ובו כל הנושאים, התרגולות, מקרים ותגובות, ואפיוניי הסכנות במשרדכם. מומחי הבטיחות ילוו אתכם ויבצעו הדרכות תקופתיות.

אל תתפשרו על הבטיחות של העובדים שלכם, צרו קשר, וביחד נמצא פתרונות לכל בעיות הבטיחות שעלולות לצוץ, בהווה ובעתיד.

 

ישיבת צוות