גלקסי פולד – סמסונג מפתיעה ודוחה את ההשקה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

סמסונג תדחה את תאריך ההשקה של המכשירים עקב תקלות טכניות חמורות במכשירים שנשלחו לבדיקה של מבקרים טכנולוגיים.

המסך המתקפל החדש בסמסונג גלקסי פולד שביר מאוד

לפני מספר ימים דיווחנו כאן באתר על כך שמכשירים ראשוניים שנשלחו למבקרים טכנולוגיים לביקורת ובדיקה הכילו בעיה משמעותית – המסכים של המכשיר החדש גלקסי פולד פשוט נשברים, וזה קורה הרבה, להמון מכשירים, תוך זמן קצר. סמסונג דיווחה שהיא תוציא את המכשירים כרגיל, בגרסתם הנוכחית, וההחלטה לשים פס על תו האיכות שהחברה נושאת בדרך כלל והזלזול המוחלט בטובת הלקוחות – הפתיע אותנו משהו. עכשיו סמסונג מתקפלת מהצהרתה הראשונית להפתעתנו ולשמחתנו, לאחד שבדקה באופן מקיף את חלק מהיחידות שחזרו אליה למעבדה.

 

בהתחלה סמסונג טענה שהמסכים נשברים בעקבות שימוש לא נכון – המסך מכיל כיסוי ניילון או פלסטיק שמזכיר מאוד מגן מסך, אם כי מודבק היטב על המסך, ואין להסיר אותו. אכן, הרבה מכשירים בהם המסך נשבר ונסדק, המשתמשים הסירו את אותו מגן מסך, מאחר ולא ידעו ולא קיבלו הודעה שאין להסיר את המגן המדובר. סמסונג טענה שתשתמש בשיטות (המשמעות האמיתית מאחורי הכותרת הזו לא ברורה לנו) כדי להביא לידיעת כל משתמש שרוכש את המכשיר אודות הכיסוי הזה על המסך וההחרכיות שלו. לאחר מכן, נתקלו מכשירים שבהם המסך נשבר שמהם לא הוסר הכיסוי המכסה את המסך – והאמת העירומה התגלתה – חלק מהשברים במסך לא קשורים ישירות לאופן השימוש הלא תקין של המשתמשים – אלא בייצור לקוי, תכנון לא נכון, ויישום פיתוחי לא תקין. היה משתמש שדיווח שתחת שימוש סביר, נכנסה חתיכת אבק או חלקיק של משהו מתחת לכיסוי המסך, והוא כבר לא מבצע את העבודה שלו יותר ואינו שומר על שמישות המסך שלא באשמתו, ומשתמשים נוספים שנשבר המסך במכשיר שלהם למרות שהכיסוי נותר על המסך, שלם ואחיד.

 

סמסונג בתגובה: "לא אכפת לנו"

סמסונג בתגובה: "לא אכפת לנו", במילים אחרות. סמסונג הכריזה שלמרות שיחידות שפוזרו לביקורת ובדיקה של מבקרים טכנולוגיים מתקלקלים לחלוטין במהירות ובקצב, המכשיר יצא למדפים, כמתוכנן, כמה ימים לאחר מכן, כמו שהוא במצבו הנוכחי – כלומר – לא אמין בכלל. ההחלטה הזו הפתיעה אותנו מאוד, ההחלטה הנכונה יותר הייתה לשמור על תו תקן של אמינות, מקצועיות ואיכות וכמובן להחליט לדחות את יציאת המכשיר עד שיהיה מוכן ותקין לשימוש מאסיבי וארוך טווח ללא תקלות או שבירות, אבל אז נזכרנו שמדובר בחברה שהוציאה פעם (סמסונג S7) מכשירים שהתפוצצו והתלקחו לאנשים בידיים, סלחנו, שכחנו וחזרנו לקנות מהם מכשירים בשנים שעקבו.

גלקסי פולד

הידד, סמסונג לא מפקירים אותנו, התפכחו!

בסמסונג התפקחו והכריזו שלמרות הצהרתם הראשונית, לאחר בדיקה נוספת של מכשירים שחזרו למעבדותיה עם שבר במסך, לא ניתן להוציא את המכשיר לשוק במצבו הנוכחי, והם נאלצים לדחות את ההשקה. בואו נדגיש משהו: ההחלטה הזו לא הייתה קלה בכלל, שכן סמסונג שרויה בתחרות לא מוכרזת מול וואווי שעומדת להוציא מכשיר עם מסך מתקפל, והראשונה שתעשה זאת תזכה בתהילת עולם ומכירות חסרות תקדים. כמו כן, פיתוח הגלקסי פולד ארך 8 שנים ארוכות, וכנראה שהושקעו בפיתוח מילארדים של דולרים – ונכון לעכשיו – להכריז על דחייה פירוש הדבר שסמסונג ימשיכו להוציא כספים ולא להרוויח מפרוייקט המכשיר הזה. החלטה לא פשוטה אם כי נכונה יותר – והם השכילו לעשות אותה, אחרי שהיה נדמה שהם דווקא עומדים לאכזב.

כולנו תקווה שהמכשיר יצא לשוק במצב שמיש, תקין ומעולה, יידרש כמה זמן שיידרש כדי להגיע למצב הזה. אף צרכן לא אוהב לקבל מכשיר "לא אפוי", עדיף מאוחר ממוקדם ולא תקין, אין ספק.

 

איך הגענו למצב הזה?

איך הגענו למצב שחברה כמו סמסונג עומדת להוציא לשוק מכשיר שמרגיש כל כך לא מלוטש, בושרי ופזיז לשוק? מה כמעט וקרה שם בדיוק, מה הוביל את סמסונג לחפזון הזה? הלחצים שהופעלו על סמסונג כמעט ולא הותירו להם ברירה – לא מדובר בסתם תחרות מול וואווי בלבד. התחרות הזו מול וואווי גרמה לסמסונג לרצות ולשמור על הפיתוח המתקרב לסיומו (לכאורה) בסוד מוחלט. הדלפות על מכשירים שעומדים לצאת 5, 6 ואפילו 8 חודשים מראש הם כבר לא דבר נדיר בימינו. בסמסונג ידעו שאם המכשיר יודלף זמן גדול מידי מראש – בוואווי ילחצו שסמסונג מכינים מכשיר עם מסך מתקפל כמו שהם עובדים עליו, ויאיצו את תהליך ותקציבי הפיתוח – ואז יתחיל קרב אמיתי. ככל הנראה, הרצון להמנע מהדלפות ולשמור על המכשיר בסוד הוביל לשורה של החלטות הגיוניות, אם כי לא בריאות מבחינה פיתוחית: צוותי בחינה, איתור תקלות ובדיקות קטנים במיוחד, צוותי פיתוח קטנים ומהימנים, וצמצום כמות האנשים שיודעים על המכשיר ועובדים עליו ככל האפשר. המשמעות היא ברורה: מעט בדיקות איכות זריזות ומהירות פירושם מעט איכות, בגדול, באופן ישיר. נקודות הכשל במכשיר כל כך רבות – חריצים מתחת למרכז המסך ובנקודת החיבור האחורית של המסך בהם יכול להכנס אבק ולפגוע במכשיר, בדיקת המנגנון המתקפל על ידי מכונות במקום על ידי בני אדם, כל הדברים האלו יכלו להצביע עבור סמסונג מראש על העובדה שהמסך יהיה מאוד עדין – עדין מידי לשימוש סביר יומיומי.

העובדה שמכשירים רבים כל כך נשברו כל כך מהר בכל כך הרבה יחידות בדיקה ששוחררו מצביעה על הקשר הישיר – בסמסונג כמעט ולא עשו בדיקות איכות אחרת היו עולים על המחדל והמסכים במהלך בדיקות שגרתיות של כמה ימים בודדים היו נשברים גם אצלם.